Jak trudno złapać kontakt wzrokowy z drugą osobą przekonała się niedawno grupa Amerykanów wytrwale próbujących spojrzeć małej dziewczynce w oczy. Specjalne czujniki odpowiadały za to, żeby im się to nie udało. Nowojorski oddział agencji BBDO, przy użyciu znanej z Xbox’a technologii Kinect, stworzyła interaktywną, trójwymiarową instalację, która pozwala zaznać, czym jest kontakt z osobą dotkniętą autyzmem.
Projekt na pograniczu reklamy i sztuki konceptualnej miał za zadanie emocjonalnie zaangażować widza w kontakt z chorym dzieckiem i zachęcić do odwiedzenia strony www organizacji Autism Speaks by poznać inne syndromy charakterystyczne dla choroby autystycznej. Dzięki tej ekranowej instalacji każdy miał możliwość doświadczyć tego, czego zaznają na co dzień bliscy osób dotkniętych autyzmem.
Nowatorska w swej formie reklama, ze względu na wysokie koszty, nie jest szeroko rozpowszechniona, ale z pewnością stanowi ciekawy wzór dla innych. W czasach pogoni za nowinkami technicznymi, zwykła, dwuwymiarowa reklama być może nie porusza już tak wyobraźni.
K.Lipińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem