logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Strefa wojny czy przeciętny dom?
07.08.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Paragwaj

Strefa wojny czy przeciętny dom?



Paragwaj to jeden z najuboższych krajów Ameryki Łacińskiej, a jednym z parametrów, który – jak w soczewce – odzwierciedla powyższy stan rzeczy, jest dramatyczny stan tamtejszego mieszkalnictwa. Co gorsza, tragiczne warunki, w jakich żyją tysiące Paragwajczyków, są na tyle rozpowszechnione, że praktycznie wszyscy zdążyli już do nich przywyknąć. A – co za tym idzie – przestano je zauważać.

TECHO Paraguay, organizacja pozarządowa specjalizująca się w projektowaniu, zarządzaniu oraz budowie domów i mieszkań dla najbardziej potrzebujących („techo” znaczy po hiszpańsku sufit lub dach) postanowiła wstrząsnąć odbiorcami i skłonić ich do zmiany myślenia na temat warunków życia najuboższych Paragwajczyków. By to uzyskać, konieczne było ukazanie ich codziennej rzeczywistości z  zupełnie innego niż dotąd punktu widzenia.

W tym celu nawiązano współpracę z Rodrigo Abdem, wybitnym fotografem i reporterem, zdobywcą nagrody Pulitzera w 2013 i 2023 roku, po czym poproszono go, by ukazał realia życia na najbiedniejszych osiedlach w Paragwaju, w taki sposób, jakby były one strefą działań wojennych. Porażający efekt projektu można obejrzeć na klipie oraz zdjęciach poniżej:

txt: Dorota Chrobak

kultura fotografia sztuka reportaż Paragwaj


Nazwa kampanii:
War or home?
Nadawca:
TECHO Paraguay
Wykonawca:
Oniria\TBWA, Paraguay





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek