logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Bezdomność boli wystarczająco
30.07.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania

Bezdomność boli wystarczająco



Hostile architecture, czyli wroga architektura to zjawisko rozpowszechnione w środowiskach miejskich, zwłaszcza w krajach zachodnich. W największym skrócie polega ono na umieszczaniu w przestrzeniach użyteczności publicznej elementów zaprojektowanych specjalnie po to, by celowo ograniczyć ich dostępność. A mówiąc wprost – sprawić, by człowiek poczuł się w nich niemile widziany. Według inicjatorów tego typu praktyk służą one przede wszystkim minimalizowaniu bezdomności. W praktyce jednak wroga architektura dotyka wszystkich bez wyjątku, czyniąc przestrzeń miejską podstępną, nieprzyjazną i nieludzką.

Aby zwiększyć świadomość na temat wrogiej architektury ulicznej, agencja TBWA\MCR nawiązała kontakt z brytyjskim artystą Stuartem Semplem. Efektem tej współpracy jest seria plakatów (poniżej) zaprojektowanych tak, aby idealnie pasowały do „kolców przeciw bezdomnym” umieszczonych na konkretnych progach domów, murkach czy betonowych powierzchniach. Rezultat projektu może wzbudzać wyjątkowo niekomfortowe odczucia, zwłaszcza u wrażliwych osób – prawdziwe kolce przebijają wizerunki śpiących ludzi, nawet w tak newralgicznych punktach jak oczy czy twarze, i służą jako przygnębiające memento o okrucieństwie wymyślonym i stosowanym przez ludzi przeciwko ludziom.

Celem kampanii jest podniesienie świadomości na temat wrogiego designu i walka z nim za pomocą zbiórki. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie: hostiledesign.org.

txt: Dorota Chrobak

outdoor bezdomność kultura Wielka Brytania osoby bezdomne design sztuka architektura integrated miasto miasta ambient osoby w kryzysie bezdomności experiential


Nazwa kampanii:
Stop homelessness spiking
Czas:
2024.7.29
Nadawca:
Stuart Semple
Media:
integrated (ambient, design, experiential, outdoor)
Wykonawca:
TBWA\MCR, United Kingdom





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek