Za dużo alkoholu – za silne doznania
Słońce zachodzące nad plażą, piękni dwudziestoletni, wesoła muzyka i alkohol, czyli niezawodny przepis na świetną zabawę. Jednak nie wszystko jest takie, jak się wydaje – dotyczy to zwłaszcza percepcji ludzi, którzy wypili kilka drinków za dużo.
Francuska kampania „Boire trop: des sensations «Trop» extremes” (Zbyt dużo alkoholu – zbyt ekstremalne doznania) realizowana latem 2008 roku była skierowana do młodych ludzi, których nawyki związane z konsumpcją alkoholu mogą być oceniane jako ryzykowne. Kampania została wyprodukowana przez francuskie Ministerstwo Zdrowia, Młodzieży i Sportu oraz Inpes (Institut National
de Prévention et D’éducation pour la Santé), agencję rządową zajmująca się profilaktyką i edukacją zdrowotną.
Spot reklamowy emitowano w kinach i stacjach telewizyjnych o zasięgu ogólnokrajowym w czasie programów chętnie oglądanych przez młodzież. Twórcy kampanii sięgnęli po klisze wykorzystywane powszechnie przez twórców reklam tzw. soft drinków – impreza na plaży, radosna muzyka, młodzi, roześmiani ludzie. Spot szybko przełamuje tę konwencję, pokazując w drastyczny sposób, do czego może prowadzić nadmierne picie – negatywne skutki zdrowotne, ryzykowne zachowania seksualne, agresję. Autorzy kreacji wyszli z założenia, że przedstawienie zagrożeń wprost i dosłownie umożliwi dotarcie do grupy docelowej – młodzieży – obojętnej na wiele przekazów medialnych. Jednocześnie wykorzystanie plażowej konwencji jako punktu wyjścia miało zapobiec poczuciu stygmatyzacji wśród młodych ludzi, którzy dojdą do wniosku, że piją zbyt dużo alkoholu.
Elementem kampanii stworzonej przez agencję Euro RSCG C&O były również plakaty i strona internetowa boiretrop.fr, na której można wypełnić ankietę pozwalającą na autodiagnozę osobom nadużywającym alkoholu i zapoznać się z broszurą informacyjną wykorzystującą elementy komiksu.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem