Przerażająca kawiarnia
Zwykła wizyta w kawiarni może być ogromnym wyzwaniem. W podróż do mrocznej krainy autyzmu zabiera swoich odbiorców kampania Carly’s Cafe (Carly na kawie).
W wieku dwóch lat, u Carly Fleischmann zdiagnozowano autyzm. Nie potrafiła również mówić. Przez dziesięć lat wydawało się, że mimo intensywnej terapii, jak wiele innych dzieci autystycznych Carly, na zawsze pozostanie samotna w swoim niezrozumiałym dla otoczenia świecie. Ku zdumieniu wszystkich, gdy po raz pierwszy postanowiono pokazać jej komputer, w wieku 10 lat zaczęła pisać. Najpierw trzy słowa: hurt (cierpienie), help (pomoc), teeth (zęby), potem o wszystkim. Życie dziewczynki od tej pory zaczęło się zmieniać. Klawiatura komputera okazała się być tak potrzebnym Carly narzędziem komunikacji ze światem.
Autyzm w kampanii "Carly’s Cafe" przedstawiono niczym baśniową krainę niedostępną dla zwykłych śmiertelników. Carly przypomina nieco księżniczkę zamkniętą w wieży, która po uwolnieniu okazuje się być równie piękna, a może nawet piękniejsza niż wszystkie inne. Jej ojciec, Arthur Fleischmann niczym baśniowy rycerz nie poddaje się w walce o zdrowie córki. I nie tylko udaje mu się z nią porozumieć, ale także piszą razem książkę pt. „Carly’s voice“, dzięki której czytelnicy mogą się dowiedzieć, co tak na prawdę dzieje się w świecie Carly. Dlaczego uderza głową w podłogę? Bo ma uczucie, że jeśli tego nie zrobi eksploduje. Dlaczego nagle zaczyna machać rękoma? Bo ma uczucie, że płonie. Nie mogąc mówić, toczy w każdej chwili walkę z własnym mózgiem, który kontroluje jej ciało.
W ramach kampanii zrealizowano spot oraz interaktywną stronę internetową. Film, w sugestywny sposób próbuje pokazać odbiorcom szklaną ścianę, za którą ukryta jest Carly i jej codzienną walkę o kontakt ze światem zewnętrznym. Co ciekawe, Arthur Fleischmann, ojciec Carly i główny autor książki (Carly napisała w niej jeden rozdział) jest równocześnie jednym z szefów agencji, która zrealizowała kampanię.
Celem kampanii jest nie tylko promocja książki ale także przybliżenie odbiorcom owianej tajemnicą oraz obudowanej stereotypami choroby, jaką jest autyzm. Zarówno dla osób chorych i ich bliskich oraz dla wszystkich, którzy kiedykolwiek próbowali zrozumieć autyzm, zarówno książka jak i kampania to z pewnością ważny krok na drodze do celu.
Paulina Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem