logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 120 tysięcy funtów za Banksy’ego, który malował dla Greenpeace
02.02.2011
Tematy: Wydarzenia

120 tysięcy funtów za Banksy’ego, który malował dla Greenpeace



Praca „Save or Delete Jungle Book” („Ocal lub Zniszcz Księgę Dżungli”) autorstwa słynnego brytyjskiego graficiarza i aktywisty Banksy’ego, w cenie wywoławczej wynoszącej 78 tysięcy funtów, została sprzedana za 120 tysięcy funtów w domu aukcyjnym Bonham’s w Londynie, na aukcji Urban Art Sale.

Ilustracja z grupą bohaterów „Księgi dżungli”, powieści sfilmowanej przez wytwórnię Walta Disney’a, została stworzona na potrzeby kampanii Greenpeace, która miała zwrócić uwagę na problem masowego wycinania lasów. Dlatego zwierzęcy bohaterowie stoją na przeciwko kata i czekają z zasłoniętymi oczami na ścięcie.

Graffiti – przeniesione uprzednio na fotografię zniszczonego lasu – zostało wydrukowane na plakatach i pocztówkach, ale nigdy nie zostało upublicznione z powodu zastrzeżonych praw autorskich oraz niezgody wytwórni, która uznała, że kontekst, w jakim znaleźli się jego bohaterowie, jest niezgodny z polityką firmy.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek