logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Pomoc społeczna, Prawa człowieka
   ──────  01.12.2009

Życie w kartce

Your browser does not support the video tag.


Wysyłając kartkę z życzeniami można śledzić jej trasę. Zachęca do tego kampania "Wyślij kartkę pełną życia".

W 2009 roku UNICEF obchodził 60. rocznicę powstania kartek charytatywnych. Historia tych pocztówek zaczęła się od siedmioletniej Czeszki Jitki Samkovej, której wioska ucierpiała podczas II wojny światowej. Dziewczynka wysłała do biura UNICEF rysunek, w podziękowaniu za podarowanie jej wiosce żywności i lekarstw. Jej rysunek przedstawiał grupę dzieci tańczących wokół słupa majowego. Kartka Jitki stała się tak popularna, że w 1949 roku zainspirowała zakrojoną na szeroką skalę sprzedaż kart charytatywnych.

Do idei przyłączyli się wielcy artyści: Pablo Picasso, Joan Miro, Raoul Dufy, Marc Chagall czy Henri Matisse. Tworzyli dla UNICEFu małe dzieła sztuki – niepowtarzalne kolekcje kart. Na pocztówkach znalazły się także reprodukcje znanych dzieł malarskich, kwiatowe akwarele i dziecięce rysunki, bożonarodzeniowe obrazki i grafiki w stylu Pop Art, indyjskie tradycyjne wzornictwo i nowoczesne fotografie.

Z okazji jubileuszu UNICEF w październiku 2009r. rozpoczął ogólnoświatową kampanią „Cards full of life”. Ma ona przypomnieć, że przesyłanie życzeń na tradycyjnych kartach ma ogromną – podwójną – wartość.

W Polsce kampania rozpoczęła się 26 listopada 2009 r. Wówczas z siedziby UNICEF wysłano 1000 kartek do dziennikarzy, blogerów i celebrytów. Umieszczona na stronie www.kartkipelnezycia.pl aplikacja Google Maps pozwala śledzić na mapie świata trasy wysłanych pocztówek, zakładać profile, dodawać zdjęcia, video i komentarze. W ten sposób na mapie powstaje sieć połączeń oraz profili na trasie każdej z wysyłek.

Do 20 stycznia br. w kampanię zaangażowało się 1.344 uczestników, w drodze znalazło się 1.036 kartek, przemierzając trasę o długości 535.757 kilometrów. Najdłuższa trasa jaką przebyła jedna kartka wyniosła 36.765 kilometrów.

Akcję wspiera – poprzez wysyłanie własnych kartek – wiele znanych osób m.in. Wojciech Mann (który użyczył również głosu polskiej wersji spotu reklamowego), Małgorzata Foremniak, Kayah, Marcin Gortat i Magdalena Różyczka.

Każdego roku na całym świecie sprzedawane jest ok. 100 milionów kartek, dzięki czemu UNICEF ma środki na walkę o przestrzeganie praw dzieci na całym świecie. Od początku w roku 1949 UNICEF sprzedał około 4,5 miliarda kartek na całym świecie.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Kartki Pełne Życia
Czas:
2009.11.26
Tematy:
Pomoc społeczna, Prawa człowieka
Kraje:
Polska
Nadawca:
UNICEF
Media:
Internet
Wykonawca:
Brainshake
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Wyślij kartkę pełną życia





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek