Kampania „Nie truj sąsiada” jest częścią projektu „Gmina z dobrą energią” realizowanego przez samorządy Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego na terenie gmin i powiatów , które tenże region obejmuje.
Cała dynamiczna i wielopoziomowa akcja ma na celu walkę o czystsze powietrze w jednym z najbardziej zanieczyszczonych pod tym względem obszarów Europy. W kampanii , jak i w całej akcji podkreśla się wagę czynnika ludzkiego w całym tym zjawisku. Głównym źródłem smogu są ludzkie zaniedbania, niewiedza i obojętność , które przekładają się na takie zachowania, jak palenie nieodpowiednimi rzeczami w nieodpowiedni sposób.
Wyraźnie jest to zaznaczone w obu spotach. Jednakowoż twórcy próbują postawić nacisk również na drugą stronę ludzkiej aktywności. Przekonują odbiorców , że najlepszym sposobem walki ze smogiem będzie czujność i odpowiedzialność dotycząca najbliższego otoczenia oraz reagowanie, kiedy zachodzi podejrzenie , że ktoś spala śmieci. W ten sposób kampania nabiera dość osobistego wydźwięku, pokazuje, że stan powietrza zleży głównie od mieszkańców i to oni mają moc , a nawet obowiązek walki i czystsze powietrze.
Dwa bardzo trafne spoty są utrzymane w lokalnym charakterze, zrobione z bardzo przystępnym czarnym poczuciem humoru, przez co wydają się bardziej komunikatywne. Zaangażowane w nie rozpoznawalne osoby – Franciszek Pieczka oraz youtuber Rezigiusz – nadają całej akcji odpowiedniego rozgłosu, jak i ludzkiej twarzy.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką