Kampania „Nie truj sąsiada” jest częścią projektu „Gmina z dobrą energią” realizowanego przez samorządy Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego na terenie gmin i powiatów , które tenże region obejmuje.
Cała dynamiczna i wielopoziomowa akcja ma na celu walkę o czystsze powietrze w jednym z najbardziej zanieczyszczonych pod tym względem obszarów Europy. W kampanii , jak i w całej akcji podkreśla się wagę czynnika ludzkiego w całym tym zjawisku. Głównym źródłem smogu są ludzkie zaniedbania, niewiedza i obojętność , które przekładają się na takie zachowania, jak palenie nieodpowiednimi rzeczami w nieodpowiedni sposób.
Wyraźnie jest to zaznaczone w obu spotach. Jednakowoż twórcy próbują postawić nacisk również na drugą stronę ludzkiej aktywności. Przekonują odbiorców , że najlepszym sposobem walki ze smogiem będzie czujność i odpowiedzialność dotycząca najbliższego otoczenia oraz reagowanie, kiedy zachodzi podejrzenie , że ktoś spala śmieci. W ten sposób kampania nabiera dość osobistego wydźwięku, pokazuje, że stan powietrza zleży głównie od mieszkańców i to oni mają moc , a nawet obowiązek walki i czystsze powietrze.
Dwa bardzo trafne spoty są utrzymane w lokalnym charakterze, zrobione z bardzo przystępnym czarnym poczuciem humoru, przez co wydają się bardziej komunikatywne. Zaangażowane w nie rozpoznawalne osoby – Franciszek Pieczka oraz youtuber Rezigiusz – nadają całej akcji odpowiedniego rozgłosu, jak i ludzkiej twarzy.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż