logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zła atmosfera po sąsiedzku
03.03.2017
Tematy: Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko

Zła atmosfera po sąsiedzku



Kampania „Nie truj sąsiada” jest częścią projektu „Gmina z dobrą energią” realizowanego przez samorządy Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego na terenie gmin i powiatów , które tenże region obejmuje.

Cała dynamiczna i wielopoziomowa akcja ma na celu walkę o czystsze powietrze w jednym z najbardziej zanieczyszczonych pod tym względem obszarów Europy.  W kampanii , jak i w całej akcji podkreśla się wagę czynnika ludzkiego w całym tym zjawisku. Głównym źródłem smogu są ludzkie zaniedbania, niewiedza i obojętność , które przekładają się na takie zachowania, jak palenie nieodpowiednimi rzeczami w nieodpowiedni sposób.

Wyraźnie jest to zaznaczone w obu spotach. Jednakowoż twórcy próbują postawić nacisk również na drugą stronę ludzkiej aktywności. Przekonują odbiorców , że najlepszym sposobem walki ze smogiem będzie czujność i odpowiedzialność dotycząca najbliższego otoczenia oraz reagowanie, kiedy zachodzi podejrzenie , że ktoś spala śmieci. W ten sposób kampania nabiera dość osobistego wydźwięku, pokazuje, że stan powietrza zleży głównie od mieszkańców i to oni mają moc , a nawet obowiązek walki i czystsze powietrze.

Dwa bardzo trafne spoty są utrzymane w lokalnym charakterze, zrobione z bardzo przystępnym czarnym poczuciem humoru, przez co wydają się bardziej komunikatywne. Zaangażowane w nie rozpoznawalne osoby – Franciszek Pieczka oraz youtuber Rezigiusz – nadają całej akcji odpowiedniego rozgłosu, jak i ludzkiej twarzy.

 

Milena Molęda



Nazwa kampanii:
Nie truj sąsiada
Czas:
2016.10.1 - 2018.6.30
Nadawca:
samorządy Subregionu Zachodniego Województwa
Media:
Internet
Wykonawca:
Exa Studio
Adresaci:
Mieszkańcy Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, Internauci
Hasło kampani:
Nie truj sąsiada





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek