Z karabinów strzelają żółte serpentyny, zbiorowy lincz urozmaica rzucanie confetti, czołg wyrzuca z siebie karnawałową piszczałkę.
Trzy kreacje utrzymane w biało-czarnej kolorystyce przedstawiają brutalne sceny przemocy. Z ponurymi widokami widok wojen i linczu kontrastują zabawne akcenty – akcesoria związane ze świętowaniem. Wszystkie w charakterystycznym dla Amnesty International i konsekwentnie używanym kolorze żółtym.
Kampania AI zrealizowana została w lutym 2012 roku i ma na celu upamiętnienie 50-tej rocznicy powstania organizacji: “We’re celebrating 50 years of fighting against violence, torture and executions”(“Świętujemy 50-lecie walki z przemocą, torturami i egzekucjami”). Wszystko zaczęło się w 1961 roku, gdy dwie portugalskie studentki zostały skazane na 7 lat więzienia tylko dlatego, że wzniosły toast za wolność. Oburzony tym faktem dziennikarz Peter Benenson napisał do brytyjskiej gazety The Observer artykuł wzywający ludzi do protestowania w pokojowy sposób przeciwko podobnym sytuacjom. Odzew na artykuł był ogromny, a w przeciągu kilku miesięcy ta jednorazowa akcja przerodziła się w wielki międzynarodowy ruch o nazwie Amnesty International, który w 1977 r. dostał Pokojową Nagrodę Nobla, a w 1978 r. Nagrodę Praw Człowieka od ONZ. Dzisiaj organizacja zrzesza około 2,2 miliona członków i sympatyków w ponad 140 państwach.
Kreacje przygotowała berlińska agencja TBWA.
K.Zawadzka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week