logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
30.11.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Chile

Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe



Według oficjalnych danych jeden na trzy śmiertelne wypadki drogowe w Chile jest spowodowany rozproszeniem uwagi kierowcy – najczęściej w wyniku korzystania z social mediów podczas jazdy. Mimo tak zatrważających danych, tradycyjne kampanie poświęcone bezpieczeństwu ruchu drogowego nie odniosły spodziewanych rezultatów.

Sytuację zmieniła dopiero inicjatywa Social Wreaths (w wolnym tłumaczeniu Wieńce Socialmediowe). Inspiracją dla niej były animitas – przydrożne pomniki lub kapliczki, zwyczajowo wznoszone w miejscach gwałtownej śmierci i stanowiące ważny element chilijskiego kultu zmarłych. Ich polskim odpowiednikiem są przydrożne krzyże, stawiane w miejscach wypadków, w których – z reguły młoda – osoba straciła życie.

W ramach kampanii Social Wreaths powstały tradycyjne animity złożone z kwiatowych przedstawień logo popularnych aplikacji: Instagrama, Facebooka, WhatsAppa i TikToka, zmieniając je w alarmujący komunikat o związku między używaniem smartfonów a śmiertelnymi ofiarami na drogach.

https://video.adsoftheworld.com/i3hlhwmgqdpi2v0b5x5cqolu4b95.mp4

 

Kampania doprowadziła do zmniejszenia liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 17%, odbiła się również szerokim echem w chilijskich mediach.

txt: Dorota Chrobak

outdoor Chile integrated direct ambient


Nazwa kampanii:
Social Wreaths
Czas:
2024.11
Nadawca:
Gobierno de Chile / Ministerio de Transporte de Chile
Media:
integrated (ambient, direct, outdoor)
Wykonawca:
VML Health Spain • VML





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek