AIDS, który niegdyś stanowił główny priorytet zdrowia publicznego, teraz wydaje się znikać ze zbiorowej świadomości. Tymczasem rzeczywistość jest zupełnie inna: AIDS istnieje. A przez fakt, że mnóstwo osób zdaje się nie zauważać jego obecności, jest tym bardziej niebezpieczny.
Przykład Maroka może być tu mocnym argumentem. Wystarczy spojrzeć na statystyki z tego kraju tylko za 2023 rok:
> 23 000 obywateli Maroka żyje z wirusem HIV, z czego 43% to kobiety,
> 22% osób dotkniętych chorobą nadal nie jest świadomych swojego zakażenia wirusem HIV,
> 870 dzieci w wieku poniżej 15 lat żyje z wirusem HIV,
> Odnotowano 390 zgonów z powodu chorób związanych z AIDS – to więcej niż jedna osoba dziennie.
Kampania społeczna HIV is still here… Don’t look away, zorganizowana pod patronatem króla Muhammada VI (a zatem będąca projektem o najwyższym możliwym priorytecie) podkreśla pilną potrzebę wzbudzenia świadomości w tej kwestii i ponownej mobilizacji społeczeństwa marokańskiego. Główna idea kampanii skupiła się wokół niekonwencjonalnych, wręcz surrealistycznych – a przez to budzących niepokój – obrazów, których celem jest przełamanie normalizacji AIDS. Każdy z nich ma zachęcić odbiorców do zadania sobie pytania: Czy ja również odwróciłem_am wzrok od problemu?
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności