logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  10.01.2010

Z pozdrowieniami od zaczarowanego ucha



Co łączy Beethovena, Goethego i Michała Anioła? Wszyscy trzej prawdopodobnie cierpieli na szum w uszach – dolegliwość, na którą uskarża się około 15% społeczeństwa, a u około 5 osób na 1000 objawy są znacznie nasilone. Chorobę rozpoznawali już starożytni Egipcjanie, nazywając ją „zaczarowanym uchem”. Szumy uszne to określenie dla subiektywnego odczuwania efektu dźwiękowego przy braku bodźca akustycznego w otoczeniu. Łacińska nazwa tinnitus auris pochodzi od czasownika tinnire – „brzęczeć”. Szumy występują pod różnymi postaciami: gwizdania, szmeru, szumu, pulsowania, dzwonienia, piszczenia. Nieustanny hałas może doprowadzić do zaburzeń koncentracji, bezsenności, zmęczenia i wyczerpania, a w skrajnych przypadkach nawet do depresji i myśli samobójczych.

Niemiecka kampania Tinnitus-Hilfe e.V. bazująca na marketingu bezpośrednim miała uwrażliwić na problem tej choroby. Do wybranych osób wysłano kartki z przysięgą dozgonnej miłości. „I’ll always be by your side” ("Zawsze będę przy Tobie"). Pocztówka z tym miłosnym wyznaniem po otwarciu zmienia się w brzęczące nie do zniesienia przesłanie wzmocnione piskliwym dźwiękiem, podobny do szumu usznego. Już sama wyliczanka robi się irytująca przez swój monotonny rytm: w kinie, w supermarkecie, w biurze, w łóżku, w autobusie, w łazience, w restauracji… Szum pojawia się niezależnie od miejsca pobytu. Natychmiastową reakcją jest szybkie zamknięcie kartki, aby tylko go zatrzymać. Mimo to sygnał dźwiękowy nie ustaje – w ten sposób odbiorca i chory dzielą ten sam los. Zdrowi ludzie doświadczają, jak okropne jest wrażenie nieustającego dźwięku, co oznacza cierpieć na szum w uszach i jak ważne jest to, by go łagodzić.

Szum w uszach jest uleczalny – przekonuje nadawca. Jeśli coś ma towarzyszyć człowiekowi do końca życia, niech to będzie miłość, nie zaś szum w uszach. Więcej na temat metod terapii tej dolegliwości można dowiedzieć się, odwiedzając stronę internetową tinnitus-ist-heilbar.de.
A. Jastrzębska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Greeting card
Czas:
2010.1.3 - 2010.1.30
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Tinnitus-Hilfe e.V. (Tinnitus Help Association)
Media:
Pocztówki, internet
Wykonawca:
Heye & Partner (Monachium)
Adresaci:
Osoby cierpiące na tinnitus (szum w uszach), ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Some things stay with you for a lifetime. Wonderful if it’s the love of your life. Horrible if it’s tinnitus (Niektóre rzeczy zostają z tobą na całe życie. Wspaniale, jeśli jest to miłość twojego życia. Okropnie, jeśli jest to szum w uszach)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek