logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Rumunia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  18.10.2010

Wypadek przez telefon

Your browser does not support the video tag.


Jasnowłosa kobieta siedząca za kierownicą auta zachęca, by do niej zadzwonić. Po wybraniu numeru odzywa się głos dziewczyny, przerwany po chwili przez pisk hamulców. Jednocześnie na filmie wyświetlanym na ścianie największego w Bukareszcie centrum handlowego (od strony miejsc parkingowych) telefonujący mógł zobaczyć, jak głowa jego rozmówczyni uderza w szybę prowadzonego przez nią auta.

„The fake accident” jest kolejnym projektem stworzonym przez agencję Mercury360 na potrzeby rumuńskiej policji drogowej w ramach kampanii na rzecz bezpiecznej jazdy samochodem. Outdoorowa akcja przeprowadzona w październiku 2010 r. ostrzegała kierowców przed zgubnymi skutkami używania telefonu w czasie jazdy. Jej interaktywny charakter miał silniej zadziałać na wyobraźnię zaciekawionych przechodniów oraz kierowców. Każdy, kto zadzwonił pod numer widoczny na filmie wyświetlanym w centrum miasta, mógł na własne oczy i uszy przekonać się, do czego może doprowadzić z pozoru niewinny telefon.

Według podawanych statystyk, rozmowa przez telefon w trakcie prowadzenia samochodu sprawia, że kierowca reaguje dwa razy wolniej. Dla wielu będzie zapewne zaskoczeniem, że telefoniczne pogawędki w czasie jazdy mogą być groźniejsze niż prowadzenie pod wpływem alkoholu – czas reakcji jest wówczas o 30% dłuższy niż po jego spożyciu.

W Rumunii, tak jak w wielu innych krajach, zgodnie z prawem nie wolno używać podczas jazdy telefonu komórkowego bez zestawu głośnomówiącego. Badania wykazują jednak, że nawet gdy ręce kierowcy nie są zajęte, samo prowadzenie rozmowy telefonicznej wydłuża u niego czas reakcji, zmniejsza ostrożność oraz kontrolę prędkości i odległości, a tym samym zwiększa ryzyko wypadku.
J. Ślusarska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The fake accident
Czas:
2010.10.13 - 2010.10.15
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Rumunia
Nadawca:
Romanian Traffic Police
Media:
Ambient
Wykonawca:
Mercury360 (Bukareszt)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Nu lasă telefonul să te conductă (Nie rozmawiaj przez telefon, gdy prowadzisz)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek