Z okazji Światowego Dnia Wody, 22 marca, organizacja Solidarités International rozpoczęła akcję, której celem jest uświadomienie opinii publicznej tego, jak poważnym problem jest dziś na świecie brak wody pitej.
Szacuje się, że 3,6 miliona ludzi na świecie, w tym 1,5 miliona dzieci poniżej 5. roku życia umiera co roku na choroby, których przyczyną jest brak dostępu do źródeł wody zdatnej do picia. Brak wiedzy i zainteresowania za strony opinii publicznej skutkuje z kolei niewielkim zainteresowaniem polityków, którzy mogliby rozwiązać ten problem.
Film zrealizowany przez Solidarités International i agencję BDDP Unlimited (ich wcześniejsza współpraca zaowocowała bardzo ciekawą instalacją Water Talks), wyreżyserowany i narysowany przez Clémenta Beauvais, wzywa więc dziennikarzy z całego świata, aby poruszyli ten temat w swoich tekstach, odbiorców natomiast zachęca do podpisania specjalnej petycji na stronie www.votregouttedeau.org, która zostanie złożona na ręce prezydenta Francji podczas 6 Światowego Forum Wody, w marcu 2012r.
W nawiązaniu do zmowy milczenia, jaka otacza problem braku dostępu do źródeł czystej wody, spot kampanii jest minimalistyczny wizualnie – wykorzystano w nim jedynie wodę i tusz.
Nazwa projektu:
Water Ink
Zasięg (kraj/kraje):
Francja
Autor:
Solidarités, BDDP Unlimited
Data:
03/2011
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
08.04.2022
„Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji
-
23.03.2022
#KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego
-
15.02.2022
„Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna
-
03.02.2022
Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”
-
07.01.2022
Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo
-
22.12.2021
Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu