logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Zbadaj się, nie odkładaj!
05.04.2024
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

Zbadaj się, nie odkładaj!



Z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Avalon w ramach Projektu Sekson: „Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością ruchową” wynika, że częstym powodem odkładania konsultacji medycznych przez osoby z niepełnosprawnością jest kwestia braku informacji o dostosowaniu gabinetu czy placówki medycznej, a także obawa przed kontaktem z niedoświadczonym lekarzem specjalistą.

Pragnąc ułatwić osobom z niepełnosprawnościami dostęp do placówek medycznych, Fundacja Avalon rozbudowuje swoją Mapę Dostępności i organizuje akcję społeczną „Zbadaj się nie odkładaj”, która jest realizowana w ramach Światowego Dnia Zdrowia, obchodzonego 7 kwietnia. Fundacja Avalon już od kilku lat prowadzi Mapę Dostępności, która jest ogólnopolską wyszukiwarką placówek medycznych i gabinetów specjalistycznych, przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (OzN). Placówki dostosowane dla OzN weryfikowane są na podstawie opracowanych Kryteriów Dostępności.

Akcja społeczna „Zbadaj się nie odkładaj” w kilku krótkich spotach zachęca do wykonania badań profilaktycznych. Filmy informują o tym, gdzie szukać gabinetów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zostaną w nich również poruszone takie tematy jak komunikacja z osobami głuchymi, dostępność gabinetów ginekologicznych, psychologicznych, szkół rodzenia i opieki okołoporodowej. Treści edukacyjne, które będą publikowane na kanałach social media Fundacji Avalon i Projektu Sekson, będą dotyczyć również tematu męskiego zdrowia psychicznego oraz spektrum autyzmu:

W ramach akcji odbędzie się premiera broszury edukacyjnej, skierowanej do specjalistów i placówek medycznych. Tym działaniem organizacja chce dotrzeć do personelu medycznego i dać tej grupie merytoryczne wskazówki, wspierające w pracy z pacjentami z niepełnosprawnościami.

– Nasza kampania ma na celu budowanie świadomości społecznej na temat potrzeby dbałości o zdrowie osób z niepełnosprawnościami oraz mobilizację społeczeństwa do wspierania ich w procesie profilaktyki zdrowotnej – mówi Kamil Zięba, specjalista ds. Mapy Dostępności, zastępca kierowniczki Projektu Sekson. – Mamy świadomość, że osoby z niepełnosprawnościami mogą odczuwać obawy związane z brakiem dostępu do odpowiedniej opieki medycznej oraz mogą być zniechęcone do regularnych badań ze względu na różnorodne przeszkody, jakie napotykają. W ramach naszej kampanii będziemy poruszać kwestie dotyczące dostępności, troski o zdrowie, zapewnienia dostępu do odpowiedniej opieki medycznej oraz eliminacji barier w procesie diagnostyki. Bardzo się cieszę, że w ramach akcji będziemy mogli przedstawić nową, zmodernizowaną odsłonę Mapy Dostępności – ogólnopolskiej wyszukiwarki placówek medycznych i gabinetów specjalistycznych, zaprojektowaną z myślą o osobach z niepełnosprawnościami.

Akcja „Zbadaj się nie odkładaj” rozpoczęła się 4 kwietnia i potrwa do końca miesiąca. Fundacja Avalon zachęca do śledzenia swoich mediów społecznościowych i wzięcia udziału w darmowych badaniach profilaktycznych.

Patronat honorowy nad akcją „Zbadaj się nie odkładaj” objęli: Rzecznik Praw Pacjenta, Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych oraz Instytut Praw Pacjenta.

Więcej informacji na www.fundacjaavalon.pl.

txt: Dorota Chrobak

NGO zdrowie inkluzywność niepełnosprawni niepełnosprawność lekarze wyszukiwarka osoby niepełnosprawne profilaktyka zdrowotna Fundacja Avalon osoby z niepełnosprawnościami Światowy Dzień Zdrowia Mapa Dostępności


Nazwa kampanii:
Zbadaj się nie odkładaj
Czas:
2024.4.4 - 2024.4.30
Nadawca:
Fundacja Avalon





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek