logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > #nazdrowiepsychiczne
22.03.2024
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

#nazdrowiepsychiczne



Przekazałeś już 1,5% podatku? Wpłać #nazdrowiepsychiczne i pracę Asystentów Zdrowienia – przekonuje Fundacja eFkropka w swojej kampanii. Oprócz celu, jakim jest zebranie funduszy na pomoc osobom doświadczającym kryzysów psychicznych, kampania przyczynia się do zwiększenia świadomości w zakresie zdrowia psychicznego i postrzegania osób w kryzysach psychicznych w społeczeństwie oraz opowiada o pracy Asystentów Zdrowienia.

Ponad osiem milionów osób w Polsce doświadcza w całym swoim życiu różnych zaburzeń psychicznych. Wśród twoich znajomych może być osoba, która właśnie teraz potrzebuje pomocy i nie wie, od czego zacząć – możemy przeczytać na stronie https://ef.org.pl/nazdrowiepsychiczne/ towarzyszącej akcji.

Pomocą osobom w kryzysach psychicznych zajmują się Asystenci Zdrowienia – z bezpłatnych konsultacji można skorzystać właśnie za pośrednictwem Fundacji eFkropka. Kim są Asystenci Zdrowienia? Są to osoby, które posiadają zarówno odpowiednie kwalifikacje (by pełnić tę funkcję należy ukończyć specjalny kurs), ale przede wszystkim własne doświadczenia związane z kryzysami i chorobami psychicznymi, co pozwala im na zrozumienie perspektywy osoby chorującej. Ich obecność w procesie terapeutycznym jest niezwykle cenna, ponieważ buduje więź zaufania i daje poczucie wspólnoty oraz akceptacji osobom potrzebującym wsparcia.

W krótkich filmach opracowanych na potrzeby kampanii #nazdrowiepsychiczne, Fundacja eFkropka oddaje głos swoim Asystentom – Pauli i Rafałowi. W materiałach wideo zaadresowano najbardziej powszechne obawy towarzyszące osobom w kryzysach psychicznych lub ich rodzinom: nie znajdę dobrej pracy, nic już nie osiągnę, nikt mnie nie pokocha, jestem gorszy – ludzie się ze mnie śmieją, nie wiem jak to się leczy oraz bliska mi osoba choruje – nie wiem, co mam zrobić. Asystenci Zdrowienia odpowiadają na te problemy czerpiąc z doświadczenia – zarówno własnego jak i wypracowanego dzięki pracy z pacjentami.

Dzięki staraniom Fundacji eFkropka, dostęp do Asystentów Zdrowienia jest możliwy również poza placówkami systemowymi. Ze względu na trudności z pozyskiwaniem finansowania, Fundacja apeluje o przekazanie 1,5%. Środki zostaną przeznaczone na pracę Asystentów Zdrowienia – by mogli dalej pomagać.

txt: Karolina Sendal

NGO zdrowie Fabryka Komunikacji Społecznej film Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie walka z wykluczeniem społecznym zdrowie psychiczne Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji 1% podatku osoby w stanie kryzysu psychicznego


Nazwa kampanii:
#nazdrowiepsychiczne
Czas:
2024.2
Nadawca:
Fundacja eFkropka
Media:
film
Wykonawca:
Fabryka Komunikacji Społecznej
Hasło kampani:
#nazdrowiepsychiczne





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek