logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Prawa człowieka
   ──────  16.09.2010

Wierszem o prawach człowieka

Your browser does not support the video tag.


W listopadzie 1960 roku dwie portugalskie studentki skazano na 7 lat więzienia za wzniesienie toastu za wolność. Gdy brytyjski prawnik Peter Benenson przeczytał o tym w prasie postanowił założyć organizację, która będzie walczyła o prawa człowieka – tak powstało Amnesty International (formalnie utworzonej w lipcu 1961 roku).

W tym roku przypada 50. rocznica symbolicznego powstania AI. Zatem moment, w którym pojawia się nowa kampania organizacji, nie jest przypadkowy. Jednak nie jest ona stricte wizerunkowa (zrezygnowano z informacji o osiągnięciach czy planach). Jej celem jest pokazanie, że wszyscy powinni reagować na przejawy łamania praw człowieka: „Speak up. Don’t be afraid” („Przemów głośno. Nie bój się”) Daje to nadzieję ludziom, których podstawowe prawa zostały naruszone (nawiązaniem do tej idei jest logo AI – świeca okolona drutem kolczastym).

W spocie reklamowym wykorzystano wiersz Allena Ginsberga pt. „A Prophecy” („Proroctwo”) . Poezja Ginsberga, jednego z najważniejszych przedstawicieli ruchu Beat Generation, wyraża bunt przeciw ustalonemu porządkowi społecznemu i zakłamaniu amerykańskiej cywilizacji. Adaptując wiersz na potrzeby kampanii nadawcy uczynili z niego uniwersalne przesłanie.

Poetycka forma wpisana została w kontekst działań organizacji. Występujący w spocie deklamują „Future bards (…) as long as language lasts vocaliza all chords” („O bardowie przyszłości, (…) dopóki język trwa poruszcie wszelkie struny”* („I sing out of mind jail”) („Ja śpiewam tu z więzienia umysłu”). Bohaterowie kampanii to w części ludzie znani ze świata sportu, muzyki czy literatury. Angażując ich, powołano się na autorytety jako społeczny dowód słuszności.
D. Sokołowska

* Wiersz Allena Ginsberga na język polski przełożył Bogdan Baran.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Allen Ginsberg
Czas:
2010.9.8 - 2010.9.30
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Amnesty International
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Speak-up. Don’t be afraid (Przemów głośno. Nie bój się)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek