W wybranych kinach na terenie całych Niemiec wyłączono ogrzewanie i pozwolono spaść temperaturze do 8°C, zaskakując tym samym zdezorientowanych entuzjastów dużego ekranu.
Celem tych działań było przybliżenie widowni sytuacji bezdomnych, którzy podczas długich, zimnych nocy zmuszeni są walczyć z niskimi temperaturami. Tuż przed rozpoczęciem właściwej projekcji, zamiast reklam, wyświetlono krótki zapis wypowiedzi bezdomnych na temat kampanii. Jak się okazuje, temperatura, z którą przyszło się zmierzyć uczestnikom tej symulacji jest zaledwie namiastką tego, z czym zmagają się wszyscy ci, którzy śpią na ulicy. Przy dźwiękach coveru „Creep” grupy Radiohead wykonanego przez byłego bezdomnego, Daniela Mustarda, każdy z obecnych na widowni miał możliwość wczucia się w sytuację 400 tys. bezdomnych w ich kraju. Kulminacyjnym punktem zdarzenia było rozdanie zmarzniętej publiczności kocy z naszywkami QR-kodów umożliwiających za pośrednictwem sms-a dokonanie wpłaty na rzecz bezdomnych i ich walki z zimnem.
Twórcy akcji – lokalny magazyn uliczny „Fiftyfifty”, wspomagający ludzi bezdomnych i agencja Havas Worldwide z Düsseldorfu – posłużyli się popularnymi w branży reklamowej środkami wstrząsowymi po to, aby wzbudzić empatię opinii publicznej. Jak przekonują jej pomysłodawcy, inne, łagodniejsze metody odziaływania nie skutkują – bezdomni są „niewidzialni” dla przechodniów, a ich istnienie negowane i wypierane ze świadomości społecznej. Ten problem celnie przedstawia inna akcja „Fiftyfity” zrealizowana przy udziale agencji Euro RSCG i zatytułowana właśnie „Niewidzialny” (Invisible), która wizualizuje efekt patrzenia na bezdomnych jak przez szybę.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.05.2022
Bezprawne prawa
-
25.05.2022
Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse
-
24.05.2022
Głos w obronie zwierząt
-
23.05.2022
Telefon prawdziwego zaufania
-
23.05.2022
Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit
-
19.05.2022
Z punktu widzenia psa przewodnika