logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Pomoc społeczna
   ──────  09.04.2013

Widzowie opatulają się kocami

Your browser does not support the video tag.


W wybranych kinach na terenie całych Niemiec wyłączono ogrzewanie i pozwolono spaść temperaturze do 8°C, zaskakując tym samym zdezorientowanych entuzjastów dużego ekranu.

Celem tych działań było przybliżenie widowni sytuacji bezdomnych, którzy podczas długich, zimnych nocy zmuszeni są walczyć z niskimi temperaturami. Tuż przed rozpoczęciem właściwej projekcji, zamiast reklam, wyświetlono krótki zapis wypowiedzi bezdomnych na temat kampanii. Jak się okazuje, temperatura, z którą przyszło się zmierzyć uczestnikom tej symulacji jest zaledwie namiastką tego, z czym zmagają się wszyscy ci, którzy śpią na ulicy. Przy dźwiękach coveru „Creep” grupy Radiohead wykonanego przez byłego bezdomnego, Daniela Mustarda, każdy z obecnych na widowni miał możliwość wczucia się w sytuację 400 tys. bezdomnych w ich kraju. Kulminacyjnym punktem zdarzenia było rozdanie zmarzniętej publiczności kocy z naszywkami QR-kodów umożliwiających za pośrednictwem sms-a dokonanie wpłaty na rzecz bezdomnych i ich walki z zimnem.

Twórcy akcji – lokalny magazyn uliczny „Fiftyfifty”, wspomagający ludzi bezdomnych i agencja Havas Worldwide z Düsseldorfu – posłużyli się popularnymi w branży reklamowej środkami wstrząsowymi po to, aby wzbudzić empatię opinii publicznej. Jak przekonują jej pomysłodawcy, inne, łagodniejsze metody odziaływania nie skutkują – bezdomni są „niewidzialni” dla przechodniów, a ich istnienie negowane i wypierane ze świadomości społecznej. Ten problem celnie przedstawia inna akcja „Fiftyfity” zrealizowana przy udziale agencji Euro RSCG i zatytułowana właśnie „Niewidzialny” (Invisible), która wizualizuje efekt patrzenia na bezdomnych jak przez szybę.

Marta Reutt


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Frozen Cinema
Czas:
2013.2.28 - 2013.3.2
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Fiftyfifty
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
Havas Worldwide, Düsseldorf
Adresaci:
Widzowie kin, internauci
Hasło kampani:
Become a donor. Help the homeless (Zostań darczyńcą. Pomóż bezdomnym)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek