Jan Bajtlik jest studentem III roku grafiki ASP w Warszawie. Tworzy ilustracje do: Architektury, Gazety Wyborczej, Tygodnika Powszechnego, Świerszczyka. Projektuje okładki i plakaty dla Krytyki Politycznej. Współpracuje z wydawnictwem Muchomor, Niebieska Studnia i Narodowym Centrum Kultury. Wielokrotnie nagradzany i wyróżniany za plakaty (informacje poniżej). Jego książka „Sposób Latania” była nominowana do nagrody głównej w międzynarodowym konkursie na najpiękniejszą książkę dla dzieci (Katowice, 2008). Brał udział m.in. w 22 Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie, 21e festival international de l’affiche et du graphisme de Chaumont oraz w Moscow Golden Bee Poster Biennal 2010.
Oto wybrane z portfolio autora plakaty społeczne:
„Weź się do kupy” – plakat powstał na zajęciach gościnnej „pracowni plakatu ulicznego” prowadzonej przez grafika i plakacistę Piotra Młodożeńca. Został wykonany w technice szablonu. Odbitki Jan Bajtlik rozklejał w różnych miejscach Warszawy – szybko spotkały się z uznaniem przechodniów. Portale ekologiczne, Gazeta Wyborcza, Życie Warszawy i Krytyka Polityczna informowały swoich czytelników o tej autorskiej plakatowej akcji przeciw psim kupom. Kolekcjoner plakatu, Piotr Dąbrowski (galeria: www.theartofposter.com) zaczął dystrybucję plakatu na nośnikach CityPoster w całej Warszawie oraz na słupach w Krakowie (gdzie plakaty rozkleiła Filmotechnika).
„Play fair no flame play” – projekt wykonany na międzynarodowe biennale plakatu studenckiego w Novi Sad w Serbii (2010). Tematem był plakat przeciw brutalnemu zachowaniu w sporcie.
„Wiosna ludów” – plakat powstał w pracowni plakatu ulicznego, w technice szablonu. Tematem jest wiosna ludów w krajach arabskich. Odbitki autor rozklejał w różnych kulturalnych miejscach Warszawy. Po krótkim czasie firma CityPoster wydrukowała plakat i prezentowała na swoich plakatowych miejscówkach w Warszawie.
„Mężczyźni też mogą tworzyć naukę” – praca wyróżniona w konkursie AMS na plakat na temat równouprawnienia kobiet oraz roku Marii Skłodowskiej Curie.
„Be Ecologic” – plakat zachęcający do postaw proekologicznych, wyróżniony w międzynarodowym konkursie studenckim w Skopje (2010).
„Power vs Poverty” – plakat o niespełnianych obietnicach polityków otrzymał 1. miejsce w międzynarodowym konkursie plakatu na temat „Power vs Poverty” w Skopje, 2009.
—> www.bajtlik.blogspot.com
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2023
Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”
-
03.10.2023
Wyścig z ogniem
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
29.08.2023
Plastik, wszędzie plastik