logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > W poszukiwaniu siebie
05.08.2009
Tematy: Kampanie, Gwatemala, Pomoc społeczna

W poszukiwaniu siebie



Starsza pani, która rozwiesza na słupach poszukiwawcze plakaty o zaginionej sobie, to obraz pokazujący skrótowo, ale i dobitnie skutki choroby Alzheimera. W sierpniu Stowarzyszenie Grupo Ermita z Gwatemali działające na rzecz chorych na Alzheimera, prowadziło kampanię Perdida (Zaginiona) zwracającą uwagę na problem ofiar tej choroby i zachęcającą do udzielenia organizacji wsparcia finansowego.

Przyczyną choroby Alzheimera jest stopniowy zanik tkanki mózgowej, spowodowany odkładaniem się w mózgu substancji białkowej – amyloidu. Amyloid utrudnia pracę komórek nerwowych i przestają one móc komunikować się między sobą. Dlatego chorzy nie potrafią wykonywać najprostszych, codziennych czynności. Tracą pamięć, cierpią na dezorientację czasu i przestrzeni, mają problemy z abstrakcyjnym myśleniem, wahania nastroju.

Chorzy na Alzheimera tracą własną osobowość i tożsamość; gubią się w rzeczywistości – tak jak kobieta z plakatu, która szuka siebie i opieki, bo jak głosi hasło kampanii: „Si pudieran ayudarse, no te lo pediríamos a ti” ("Gdyby potrafili pomóc sami sobie, nie prosilibyśmy Ciebie").
K. Kamińska



Nazwa kampanii:
Perdida
Czas:
2009.8.1 - 2009.8.23
Nadawca:
Associacíon Grupo Ermita Alzheimer de Guatemala
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Wurmser Ogilvy & Mather
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe
Hasło kampani:
Si pudieran ayudarse, no te lo pediríamos a ti (Gdyby potrafili pomóc sami sobie, nie prosilibyśmy ciebie)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek