logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Uzasadnione podpalenie
13.06.2013
Tematy: Kreacje / printy

Uzasadnione podpalenie



Papierowe postacie odgrywają role w brutalnych scenach tortur, przetrzymywania, znęcania się czy wykonywania wyroku śmierci przez pluton egzekucyjny. Anonimowość lalek nie zwalnia odbiorcy od refleksji na widok świecy otoczonej kolczastym drutem, tlącej się przy stopie każdego z oprawców.

Przemoc przedstawiona za pomocą białego papieru, zderzenie jej z losem niewinnych ofiar, uderza minimalistyczną formą kreacji, w której płomień symbolizuje uwolnienie, oswobodzenie i działanie w obronie każdej istoty ludzkiej. Podsycanie ognia, by walczyć przeciwko naruszeniom praw człowieka, stanowi silny przekaz przygotowanych kreacji i jednocześnie przypomina o starym chińskim przysłowiu, wielokrotnie spotykanym w literaturze angielskiej „lepiej zapalić świeczkę, niż przeklinać ciemność”. Przysłowiu, które stało się inspiracją do wyboru znaku Amnesty International – organizacji na której zlecenie agencja Ogilvy & Mather z Londynu przygotowała kampanię.

Katarzyna Płaza








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.11.2025Kreacje / printy

    Przeprowadzka

  • 19.11.2025Kreacje / printy

    Jeśli dasz mi smartfon

  • 18.11.2025Kreacje / printy

    Niewidoczni sportowcy

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek