27 stycznia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. Tego dnia, w 1945 roku, 100 Lwowska Dywizja Piechoty, którą dowodził generał major Fiodor Krasawin, wyzwoliła obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau.
Aby uczcić pamięć, ale również podkreślić wagę niepamięci, w 80. rocznicę wyzwolenia Auschwitz Szwedzkie Muzeum Holokaustu rozpoczęło kampanię prasową opartą na powtarzaniu. W jednym z głównych szwedzkich magazynów umieszczono reklamy, zawierające tylko jedno słowo: Holokaust. Przekaz obejmował wszystkie formaty – od krótkich kolumn po całostronicowe printy i rozkładówki – z finałowym przekazem: Będziemy się powtarzać, by historia się nie powtarzała.

Kampania została rozpoczęta zaledwie kilka dni po kontrowersyjnym, nazistowskim salucie Elona Muska, co tylko podkreśliło pilną potrzebę przeciwstawiania się zapomnieniu i zniekształcaniu historii. Dzisiaj, w świetle wojny izraelsko-palestyńskiej i tragedii cywilów w Strefie Gazy, przekaz ten wydaje się mieć szczególnie istotne znaczenie.
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
13.11.2025Wydarzenia
„6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
