Wystarczy drobny gest by kogoś uratować. Pomoc może być równie łatwa jak obsługa nowoczesnego telefonu komórkowego.
Najnowsza kampania szwedzkiego oddziału Amnesty International wykorzystuje funkcję odblokowywania w iPhonach i iPadach, z technicznego polecenia „slide to unlock” (przesuń, by odblokować), tworząc hasło propagujące działania organizacji. Przesłanie jest czytelne. Ludzie dobrej woli mogą uczynić wiele, robiąc fizycznie bardzo mało. Ich zaangażowanie przynosi niewspółmiernie duże efekty. Wystarczy wysłanie listu czy sms-a w ramach tzw. pilnej akcji – by radykalnie poprawić czyjś los.
Szwedzka agencja Garbergs stworzyła dwie sugestywne tapety dla iPhona i iPada bazujące na skojarzeniu pary pojęć: odblokowywanie – uwalnianie i na dwuznaczności angielskiego słowa „unlock”, które można przetłumaczyć na polski zarazem jako „odblokować”, jak i „otworzyć". Pierwsza z tapet to zdjęcie mężczyzny uwięzionego w celi. Użytkownik iPhona przesuwając palcem suwak z napisem „slide to unlock”, automatycznie rozsuwa kraty i uwalnia więźnia. Druga odsłona kampanii to reklama w i-Padowym wydaniu największej szwedzkiej gazety „DG”. Na ekranie ukazuje się fotografia przedstawiająca posiniaczone ręce spętane łańcuchem z kłódką. Kiedy czytelnik wykonuje ruch odblokowujący urządzenie, łańcuch jest zrywany, a ręce są więźnia wolne. Obrazom towarzyszy przejmująca muzyka.
Kampania skierowana jest do wszystkich potencjalnych działaczy i sympatyków AI. Jej celem jest rekrutacja nowych członków i zachęta do włączenia się ich w pilne akcje organizacji. Decyzją Międzynarodowego Sekretariatu Amnesty Intrernational szwedzka kampania, która ruszyła w listopadzie 2011 roku, zostanie rozszerzona na inne kraje i uzyska globalny wymiar.
Krąg odbiorów kampanii nie ogranicza się do użytkowników tabletów i smarfonów. Zdjęcia z tapety „slide to unlock” rozpowszechniane są w Szwecji poprzez zewnętrzne nośniki reklamowe i tradycyjne ulotki, dzięki czemu przekaz kampanii ma trafić do szerokiego grona odbiorców.
M. Dembińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki