logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Prawa człowieka, Walka z przemocą
   ──────  06.02.2008

Uwaga – porwanie



Handel ludźmi to nie tylko – wbrew powszechnej opinii – przymuszona prostytucja. 5 lutego zainaugurowano kampanię społeczną "Na dobrej drodze". Celem kampanii jest zmiana postaw społecznych wobec ofiar handlu ludźmi, jak również poszerzenie powszechnie przyjętej definicji tego zjawiska. Kampanie wspierają aktorzy Katarzyna Figura oraz Maciej Kozłowski. Hasło kampanii to "Więcej wiedzieć o handlu ludźmi to skuteczniej go zwalczać".

Większość polskiego społeczeństwa wciąż mylnie utożsamia handel ludźmi wyłącznie z prostytucją. Dlatego podawane liczby osób dotkniętych tym procederem wciąż są szacunkowe – ofiary boją się i wstydzą ujawniać nieakceptowane społecznie kulisy własnego życia.

– W rzeczywistości handel ludźmi to zjawisko o szerszym zakresie pojęciowym niż tylko przymusowa prostytucja. To także przymus do pracy, żebractwa, kradzieży, a także coraz bardziej powszedni handel narządami. Zawężanie tego pojęcia jest jednoznaczne z minimalizowaniem problemu. Problemu, który w Polsce mimo zmian politycznych i gospodarczych jest wciąż obecny. Co więcej, w związku ze wzrostem emigracji zarobkowej polskich obywateli, na styczność z tym zjawiskiem narażonych jest coraz więcej osób – powiedziała Stana Buchowska, członkini zarządu działającej od 13 lat w Polsce Fundacji przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu – La Strada.

Międzynarodowe organizacje szacują, że ofiar handlu ludźmi związanych z Polską jako krajem pochodzenia, przeznaczenia i tranzytu może być aż 15 tys. rocznie. Tymczasem oficjalne statystyki mówią o 1708 pokrzywdzonych w przestępstwie handlu ludźmi, w okresie od 1995 do 2006 roku.

Być „na dobrej drodze” to znać zagrożenia, które mogą się na niej pojawić i skutecznie walczyć z nimi, gdy już wystąpią; najskuteczniejszą metodą walki ze zjawiskiem handlu ludźmi jest wzmożona czujność.

Kampania „Na dobrej drodze” prowadzona jest w ramach projektu „IRIS – reintegracja społeczna i zawodowa kobiet ofiar handlu ludźmi”, który realizowany jest przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnoty EQUAL


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Na dobrej drodze
Czas:
2008.2.4 - 2008.2.17
Tematy:
Prawa człowieka, Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
La Strada – Fundacja przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu
Media:
Outdoor, plakaty
Wykonawca:
Headlines Porter Novelli
Adresaci:
Wszyscy
Hasło kampani:
Więcej wiedzieć o handlu ludźmi to skuteczniej go zwalczać





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek