logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Prawa człowieka
   ──────  25.04.2011

Usta z telefonu

Your browser does not support the video tag.


Ze stron gazety spoglądają na czytelników zadowolone twarze Muammara Kadafiego, Władimira Putina i Mahmuda Ahmadineżada. Po przyłożeniu do nich iPhone’a, na ekranie wyświetlają się usta należące do reporterki. Głos relacjonuje to, co się dzieje w Libii, Rosji i Iranie – przedstawia on jednak nie oficjalną wersję wydarzeń, podawaną do publicznej wiadomości przez polityków, lecz sytuację faktyczną.

„Because there are mouths that will never speak the truth” („Bo są usta, które nigdy nie mówią prawdy”) – brzmi hasło kampanii, przygotowanej przez agencję Publicis z Brukseli dla międzynarodowej organizacji Reporterzy Bez Granic, stawiającej sobie za priorytet dziennikarską uczciwość i wolność prasy.

Jak to działa? Obok zdjęcia polityka umieszczony został kod Quick Response. Zeskanowanie go telefonem komórkowym, wyposażonym w czytnik, umożliwia dostęp do uzyskania dodatkowych treści – w tym przypadku do filmów, przygotowanych przez dziennikarzy organizacji Reporterzy Bez Granic. Po obejrzeniu spotu, odbiorca zostaje przekierowani na stronę internetową, gdzie znajdują się informacje o działalności organizacji, o kampanii, a także wyniki Światowego Wskaźnika Wolności Prasy (ranking państw świata wedle stopnia poszanowania wolności mediów) oraz z lista prześladowców – osób, które niezależność mediów próbują zwalczać bądź ograniczać.

Kampania zbiegła się ze Światowym Dniem Wolności Prasy, który przypada 3 maja. Zarówno ten dzień, jak i sama kreacja, skłaniają do refleksji nad fundamentalną rolą, jaką pełnią dziennikarze we współczesnym świecie – w wielu przypadkach gdyby nie oni, prawda nigdy nie byłaby usłyszana.
M. Czerwińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The Voice
Czas:
2011.4.20 - 2011.5.5
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Reporters Without Borders
Media:
Prasa, ambient
Wykonawca:
Publicis Brussels
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, czytelnicy prasy
Hasło kampani:
Because there are mouths that will never speak the truth (Bo są usta, które nigdy nie mówią prawdy)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek