Czy bankomat może służyć do czegoś więcej niż wypłata gotówki? Kelly McCray udowodnił, że może być skutecznym miejscem do promocji sztuki.
Pomiędzy każdą wykonaną transakcją bankomat wyświetla 6 różnych zdjęć. Co miesiąc następuje zmiana prezentowanych prac. Dodatkowo na stronie bankonart.net można zapoznać się z twórczością oraz krótką notką biograficzną każdego publikowanego artysty. Poprzez stronę każdy zainteresowany twórca może umieścić swoje prace, które mają zostać wyświetlone w bankomacie. Żadna z osób biorąca udział w projekcie nie płaci za umieszczenie prac, ale także nie zarabia na ich wyświetlaniu. Dla artystów jest to ciekawa forma promocji, ponieważ pozwala na dotarcie do dużej grupy odbiorów. Wielu z nich zaproszono do udziału w wystawach. W projekcie zaprezentowało się ponad 200 artystów. Aktualnie autorzy chcą rozszerzyć swoją działalność na kolejne bankomaty – do tej pory z propozycji współpracy skorzystało dwóch operatorów.
Próba dotarcia do większej grupy odbiorców poprzez przestrzeń dotychczas zarezerwowaną dla komercyjnej reklamy zasługuje na słowa uznania, szczególnie za pokazanie, że sztuka może wyjść i odnaleźć się poza galerią.
Michał Kaczmarek
Nazwa projektu: Bank on Art
Zasięg: Toronto, Kanada
Autor: Kelly McCray
Data: 2009 –
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2023
Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”
-
03.10.2023
Wyścig z ogniem
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
29.08.2023
Plastik, wszędzie plastik