logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Obronność i bezpieczeństwo, Walka z przemocą
   ──────  08.01.2010

Sztuka kontra noże



Walka z agresją na ulicach za pomocą sztuki możne wydawać się nieco dziwnym pomysłem, jednak taki właśnie sposób na rosnącą plagę nożowników na ulicach Londynu znalazła organizacja Art Against Knives. Pomysł pojawił się w związku z brutalnym atakiem na studenta akademii sztuk pięknych, w wyniku którego jego dolna część ciała została sparaliżowana. Po tym tragicznym wydarzeniu poszkodowany wraz z grupą przyjaciół zorganizował wystawę, a następnie aukcję dzieł sztuki mającą na celu zbiórkę pieniędzy na koszty leczenia. Jej spektakularny sukces skłonił ich do szerszego spojrzenia na problem i tak narodziła się idea Art Against Knives, organizacji, która we współpracy z lokalnymi władzami i uznanymi artystami postanowiła zmienić obraz ulic Londynu.

Tworząc kuźnię nieodkrytych talentów pod nazwą Darkroom (Ciemnia) organizacja ma nadzieję wyrwać młodych ludzi ze spirali przemocy i odciągnąć od ulicznych gangów. Fundusze na ten cel są zbierane poprzez aukcje online, szeroko promowane w internecie, na których sprzedawane są prace zarówno początkujących, jak i uznanych artystów. Ostatnio w wyniku kooperacji z agencją Holst Digital powstała strona internetowa kampanii.

Twórcy kampanii nie zaniedbali naukowej i rzetelnej analizy prowadzonych działań – dla celów ewaluacji projektu powstała społeczna agencja doradztwa Panopticon. Nazwa projektu nawiązuje do koncepcji idealnego więzienia stworzonej przez J. Benthama, w którym to więźniowie byliby nieustannie obserwowani przez niewidocznych dla ich oczu strażników. Ponieważ żaden więzień nigdy nie byłby pewien czy w danej chwili jest monitorowany wymuszałoby to samokontrolę poprzez poczucie ciągłego stanu zagrożenia.

Agencja ma przed sobą doniosły cel, jakim są badania rzeczywistych skutków społecznych prowadzonych przez Art Against Knives działań. Panopticon tworzy także platformy doradztwa dla innych organizacji i agend rządowych w zakresie przeciwdziałania aktom przemocy z wykorzystaniem ostrych narzędzi.
A. Dudkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Art Agains Knives
Czas:
2010.1.3 - 2010.2.28
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo, Walka z przemocą
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Art Against Knives
Media:
Internet
Wykonawca:
Holst Digital
Adresaci:
Mieszkańcy Londynu, twórcy i odbiorcy sztuki





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek