logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Walka z przemocą
   ──────  22.10.2008

Strach przed otwieraniem

Your browser does not support the video tag.


Wystraszona, kilkuletnia dziewczynka podczas wizyty u dentysty zamiast otworzyć usta, rozkłada nogi. Nieco przerażająca dla przeciętnego odbiorcy sytuacja ma pokazać, jak na zachowania oraz permanentne stany lękowe u dzieci wpływa przemoc seksualna, której doświadczają w rodzinnym domu lub poza nim.

Stworzony przez agencję Duval Guillaume spot reklamowy "Otwórz usta" ("Open your mouth") stanowi element kampanii, zrealizowanej jesienią 2008 roku w Belgii. Nazwa kampanii ma dwojakie znaczenie – nie tylko nawiązuje do sytuacji przedstawionej w kreacji, ale jest także podstawą apelu stanowiącego hasło projektu: "Jeśli widzisz jakiś przejaw wykorzystywania dzieci, otwórz usta" ("If you see a sign of child abuse, open your mouth"). Przekaz ma uświadomić, że nawet w sytuacjach uznawanych za codzienne możliwe jest zauważenie skutków molestowania. Kluczem do dalszego prawidłowego rozwoju dziecka jest zastąpienie cechujących wiele osób postronnych ignorancji – ingerencją w odpowiednim momencie.

Pomysłodawcą kampanii jest belgijska organizacja Kinderkreet (Childcry). Jej założycielką jest Patricia, obecnie matka dwójki dzieci. W dzieciństwie przez 8 lat była bita i molestowana seksualnie przez swojego ojca-alkoholika. Przez wiele lat utrzymywała te bolesne doświadczenia w sekrecie. Jak deklaruje, nie udałoby jej się pozbyć koszmarów z przeszłości bez pomocy innych – dlatego zdecydowała się wyciągnąć dłoń do nieletnich i dorosłych ofiar pomocy seksualnej za pośrednictwem fundacji, w której działa wraz ze swoim (dzisiaj już byłym) mężem.

Zjawisko pedofilii – również dziejącej się w rodzinie – jest ogromnym problemem wielu społeczeństw – także polskiego. Jak donoszą statystyki policyjne, w latach 2007-2009 przestępstwa o charakterze seksualnym dotknęły ponad 22 tysiące małoletnich.
E. Janota, M. Juźwiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Open your mouth
Czas:
2008.10.17 - 2008.11.7
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Kinderkreet (Childcry)
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Duval Guillaume
Adresaci:
Ofiary i świadkowie przemocy seksualnej
Hasło kampani:
If you see a sign of child abuse open your mouth (Otwórz usta jeśli dostrzeżesz oznakę wykorzystywania dzieci)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek