Zdrowo odżywiane dzieci uwielbiają słodycze. Gdyby mogły, z pewnością wypełniłyby nimi swój cały jadłospis. Co innego głodne dzieci, które mają dość chrupek, czekolady i masła orzechowego – wysokokalorycznych, ale nie dostarczających organizmowi należytej jakości składników. Marzą o smacznym, ciepłym posiłku, a najlepiej o co najmniej dwóch w ciągu dnia.
Zauważyli to założyciele Banku Żywności w Kansas i rozpoczęli kampanię informacyjną na temat niedożywienia dzieci w ich najbliżej okolicy. "Wyobraź sobie, że omija cię śniadanie i obiad", "Jesteś szczęściarzem, jeśli to nie jest twój jedyny posiłek dzisiaj", "Co jeśli chrupki stanowiłyby twoje dzienne wyżywienie?" pytali w kampanii "Nigdy więcej głodnych dzieci" prowadzonej przy współpracy z organizacją Feeding America, zajmującej się zwalczaniem głodu wśród rodzin, dzieci oraz osób starszych i bezdomnych.
Kampania opierała się na trzech kolorowych plakatach, w ciekawy sposób przedstawiających problem niedożywienia dzieci. Pojawiają się na nich słodkości, z reguły uwielbiane przez wszystkie dzieci. Podpis pod zdjęciami oddaje jednak prawdziwą rzeczywistość – głodne dzieci nie lubią słodyczy, bo wiedzą, że nie zaspokoją one ich głodu.
Głód jest poważnym problemem, nawet w tak rozwiniętym gospodarczo kraju, jak Stany Zjednoczone.
Na stronie www.nomorehungrykids.org internauci mogą przekazać wirtualne jedzenie, poprzez finansowe wsparcie organizacji, a także zostać wolontariuszami rozwożącym dary po całym stanie. Istnieje też możliwość wsparcia wybranej szkoły i przekazania żywności dla uczących się w niej, niedożywionych dzieci.
Kansas Food Bank powstał w 1983 r. i od tego czasu sukcesywnie walczy z problemem głodu w swoim stanie. Od 2004 roku prowadzi akcję "Food 4 kids" ("Jedzenie dla dzieci"), której celem jest dystrybucja dodatkowej żywności w szkołach dla potrzebujących dzieci, a także organizowanie stołówek w czasie wakacji.
M. Juźwiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna