Kampania pod hasłem „Stolen childhood” przeprowadzona przez organizację Barnardo’s i agencję Bartle Bogle Hegarty w październiku 2002 roku, miała za zadanie zmienić postrzeganie zjawiska prostytucji dziecięcej oraz zmienić prawo w tej dziedzinie ku lepszej ochronie najmłodszych. Ta brytyjska organizacja społeczna zajmująca się ochroną praw dzieci i młodzieży zaprojektowała akcję opartą o działania w mediach takich jak prasa, outdoor i telewizja. Kreacje prezentujące smutne dzieci ze sztucznie postarzonymi twarzami w towarzystwie osób dorosłych, które je wykorzystują, podpisane były hasłem „Abuse through prostitution steals children’s lives. Help end this obscenity.”
Środki wyrazu użyte w projekcie mają uświadomić jego odbiorcom, że przemoc seksualna stosowana w stosunku do dzieci i młodzieży brutalnie wpływa na ich psychikę odbierając im szansę na zdrowy rozwój i szczęśliwe dzieciństwo, do którego mają pełne prawo.
Kampania została mocno oprotestowana i choć Brytyjskie Stowarzyszenie ds. Standardów Reklamy (Advertising Standards Association) nie dostrzegło w niej nic niestosownego, to z reklamy, w której dziewczynka siedzi na brzegu łóżka, a za nią widać nogi leżącego mężczyzny, ostatecznie usunięto je.
b.p.
zobacz także
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
30.05.2025Kreacje / printy
Real Reality Show
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…