logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Skarby czekają na odkrywców
14.07.2017
Tematy: Kampanie, Polska, Kraje, Problemy społeczne, Edukacja, Ekologia i środowisko

Skarby czekają na odkrywców



Turystyka z zagadkami, to świetny pomysł na odkrywanie walorów przyrodniczych i kulturowych różnych regionów Polski. Mowa o questingu, który jest rodzajem gry terenowej. Zabawa polega na tym, że pokonuje się nieoznakowaną trasę turystyczną i rozwiązuje po drodze zagadki. Ten pomysł na zwiedzanie wykorzystała młodzież, by promować swoje miejscowości, jednocześnie zachęcając do ich poznania. Questy zostały wytyczone przez uczniów szkół średnich w ramach projektu Klubu Gaja „Święto Drzewa – wśród pól”.

Działanie

Młodzież z Zespołu Szkół Agroprzedsiębiorczości im. Mikołaja Kopernika w Rzeszowie przygotowała  quest o nazwie: „Skarb dawnego Miłocina”. Jest to propozycja do zwiedzania miejscowości, która obecnie leży w granicach administracyjnych Rzeszowa. Kolejna propozycja, przygotowana przez uczniów Zespołu Szkół Przyrodniczo-Technicznych w Międzyświeciu, ma zachęcić do poznania różnych atrakcji w okolicy, przede wszystkim grodziska zwanego Piekiełkiem. Projekt nosi nazwę „Szlakiem Gołęszyców ze Skoczowa do Międzyświecia”. Z kolei quest o nazwie „Nawojowa – Nawoj woła! ” został przygotowany przez uczniów z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Wincentego Witosa w Nawojowej. To propozycja trasy, dzięki której można poznać bogactwo przyrodnicze Beskidu Sądeckiego. Z kolei uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Szafera w Głubczycach przygotowali szklak, który prowadzi w okolicach Gór Opawskich. Quest nosi nazwę „Historia wśród pól”.

Młodzież, zanim przystąpiła do opracowywania nowych szklaków, uczestniczyła w warsztatach edukacyjnych, prowadzonych przez Grzegorza Gołosia. Dzięki tym zajęciom uczniowie poznali tajniki tworzenia questów. Wszystkie projekty wzięły udział w konkursie na ten najciekawszy. Wygrał pomysł uczniów z Rzeszowa. Dodatkowo wszystkie questy zostają zamieszczone w formie wycieczek w aplikacji mobilnej Klubu Gaja „Drzewa z klimatem”.

Projekt Klubu Gaja „Święto Drzewa – wśród pól”, w ramach którego powstały questy, został dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Projekt poświęcony jest zadrzewieniom i zakrzewieniom śródpolnym na terenach rolniczych.

 



Nazwa kampanii:
Święto Drzewa – wśród pól
Nadawca:
Klub Gaja





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek