Serial, który bawi i kształtuje dobre nawyki
Chrumas – energiczny fan sportu, powolny maruda Uchol i wzorowa uczennica Meee to główni bohaterowie najnowszego serialu animowanego. Film jest kluczowym elementem kampanii promującej program „Owoce i warzywa w szkole”. Za przygotowanie strategii i realizację projektu dla Agencji Rynku Rolnego odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.
Unijny program prowadzony od 2009 roku objął zasięgiem niemal 90% placówek – 1 329 313 uczniów zerówek oraz klas I–III szkół podstawowych. Samo dostarczanie owoców i warzyw do szkół jest ważnym, ale nie jedynym aspektem projektu. Głównym celem jest budowanie świadomości na temat znaczenia zdrowej diety.
W tym roku centralnym elementem kampanii jest serial animowany w reżyserii Tomasza Karelusa „Ekipa Chrumasa”, którego bohaterami są: świnka Chrumas (Jarosław Boberek), królik Uchol (Mirosław Zbrojewicz), koza Meee (Julia Kamińska) i Strach na Wróble – muzyczny narrator (Włodek Paprodziad Dembowski). Serial składa się z pięciu kilkuminutowych odcinków, w zabawny sposób pokazuje obecność programu w życiu szkoły i zachęca dzieci oraz ich rodziców do zdrowego odżywiania.
„Serial to edukacja utrzymana w lekkiej formule, dalekiej od mentorskiego tonu” – mówi Piotr Płachecki, Dyrektor Kreatywny w Fabryce Komunikacji Społecznej – „Główni bohaterowie są rówieśnikami dzieci w wieku wczesnoszkolnym, których stosunek do zdrowego odżywiania się często odbiega od ideału. Z każdego odcinka płynie jednak czytelny morał i dziecko z łatwością chwyta przekaz. Doskonała gra aktorów sprawia, że historia jest wciągająca dla dzieci i zabawna dla ich rodziców” – dodaje.
Wszystkie odcinki serialu „Ekipa Chrumasa” systematycznie publikowane będą przez cały lipiec na stronie www.ekipachrumasa.pl oraz na kanale YouTube „Owoce i warzywa w szkole” i portalach horyzontalnych. Dodatkowo do każdego odcinka stworzone zostały telewizyjne i radiowe zwiastuny, emitowane w szczególności na antenach TVP, TVN, Polsat i RMF FM. Kampanii reklamowej towarzyszą działania PR – m.in. udział w eventach plenerowych i zaangażowanie blogerek parentingowych.
Za opracowanie strategii kampanii i jej realizację odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej. Scenariusze serialu napisali Rafał Skarżycki i Piotr Płachecki. Koncepcję postaci stworzyło Studio Human Ark. Za produkcję i postprodukcję materiałów filmowych odpowiedzialne było studio filmowe Propeller Film, serial udźwiękowiło Studio Głośno, a muzykę skomponował oraz wyprodukował Stanisław Leszczyński ze Staszic Studio.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu