logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Serial, który bawi i kształtuje dobre nawyki
06.07.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Serial, który bawi i kształtuje dobre nawyki



Chrumas – energiczny fan sportu, powolny maruda Uchol i wzorowa uczennica Meee to główni bohaterowie najnowszego serialu animowanego. Film jest kluczowym elementem kampanii  promującej program „Owoce i warzywa w szkole”. Za przygotowanie strategii i realizację projektu dla Agencji Rynku Rolnego odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.

Unijny program prowadzony od 2009 roku objął zasięgiem niemal 90% placówek – 1 329 313 uczniów zerówek oraz klas I–III szkół podstawowych. Samo dostarczanie owoców i warzyw do szkół jest ważnym, ale nie jedynym aspektem projektu. Głównym celem jest budowanie świadomości na temat znaczenia zdrowej diety.

W tym roku centralnym elementem kampanii jest serial animowany w reżyserii Tomasza Karelusa „Ekipa Chrumasa”, którego bohaterami są: świnka Chrumas (Jarosław Boberek), królik Uchol (Mirosław Zbrojewicz), koza Meee (Julia Kamińska) i Strach na Wróble – muzyczny narrator (Włodek Paprodziad Dembowski). Serial składa się z pięciu kilkuminutowych odcinków,  w zabawny sposób pokazuje obecność programu w życiu szkoły i zachęca dzieci oraz ich rodziców do zdrowego odżywiania.

„Serial to edukacja utrzymana w lekkiej formule, dalekiej od mentorskiego tonu” – mówi Piotr Płachecki, Dyrektor Kreatywny w Fabryce Komunikacji Społecznej – „Główni bohaterowie są rówieśnikami dzieci w wieku wczesnoszkolnym, których stosunek do zdrowego odżywiania się często odbiega od ideału. Z każdego odcinka płynie jednak czytelny morał i dziecko z łatwością chwyta przekaz. Doskonała gra aktorów sprawia, że historia jest wciągająca dla dzieci i zabawna dla ich rodziców” – dodaje.

Wszystkie odcinki serialu „Ekipa Chrumasa” systematycznie publikowane będą przez cały lipiec na stronie www.ekipachrumasa.pl oraz na kanale YouTube „Owoce i warzywa w szkole” i portalach horyzontalnych. Dodatkowo do każdego odcinka stworzone zostały telewizyjne i radiowe zwiastuny, emitowane w szczególności na antenach TVP, TVN, Polsat i RMF FM. Kampanii reklamowej towarzyszą działania PR – m.in. udział w eventach plenerowych i zaangażowanie blogerek parentingowych.

Za opracowanie strategii kampanii i jej realizację odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej. Scenariusze serialu napisali Rafał Skarżycki i Piotr Płachecki. Koncepcję postaci stworzyło Studio Human Ark. Za produkcję i postprodukcję materiałów filmowych odpowiedzialne było studio filmowe Propeller Film, serial udźwiękowiło Studio Głośno, a muzykę skomponował oraz wyprodukował Stanisław Leszczyński ze Staszic Studio.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek