logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Szwecja na receptę
13.10.2025
Tematy: Kampanie, Szwecja, Kultura i sztuka, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Szwecja na receptę

Szwecja na receptę


Szwecja jako pierwszy kraj na świecie została… przepisana na receptę. Na tym pomyśle opiera się kampania „The Swedish Prescription” promująca podróż do Szwecji w ramach terapii poprawiającej zdrowie i samopoczucie.

Kampania w przewrotny, pełen humoru sposób łączy świat medycyny z usługami wellness. Odwołuje się do potwierdzonych badaniami korzyści płynących z kontaktu z naturą, obcowania z kulturą oraz tradycyjnych szwedzkich zwyczajów, takich jak naprzemienne saunowanie i kąpiele w zimnej wodzie czy przerwy na fika (kawę i rozmowę).

W centrum działań znalazł się spot z udziałem „lekarki”, która prezentuje szwedzkie metody relaksu. Całość kończy się zabawnym „disclaimerem” w stylu medycznych ostrzeżeń.

Mimo satyrycznego charakteru kampania opiera się na rzeczywistych medycznych rekomendacjach. Wspierana przez lekarzy z czterech krajów i potwierdzona przez osobę z tytułem profesorskim z Instytutu Karolinska, pokazuje, w jaki sposób kąpiele leśne, pływanie w naturalnych zbiornikach i obserwowanie nieba mogą w mierzalny sposób poprawiać zdrowie.

Do kampanii dołączony jest również PDF w formie recepty zawierający wykaz polecanych aktywności.

W ciągu zaledwie kilku dni od premiery kampania wygenerowała ponad 1200 publikacji medialnych w 30 krajach i została pokazana m.in. w programach BBC oraz CBS Mornings w USA.

W 2024 inna kampania utrzymana w satyrycznej stylistyce, promująca Oslo, jako turystyczną destynację zdobyła międzynarodowy rozgłos.

zdrowie podróże kultura Szwecja turystyka samopoczucie kontakt z naturą sauna morsowanie


Nazwa kampanii:
The Swedish Prescription
Czas:
2025.10
Nadawca:
Visit Sweden
Wykonawca:
Prime Weber Shandwick agency
Hasło kampani:
Sweden. A destination of a different nature





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek