Szwecja na receptę
Szwecja jako pierwszy kraj na świecie została… przepisana na receptę. Na tym pomyśle opiera się kampania „The Swedish Prescription” promująca podróż do Szwecji w ramach terapii poprawiającej zdrowie i samopoczucie.
Kampania w przewrotny, pełen humoru sposób łączy świat medycyny z usługami wellness. Odwołuje się do potwierdzonych badaniami korzyści płynących z kontaktu z naturą, obcowania z kulturą oraz tradycyjnych szwedzkich zwyczajów, takich jak naprzemienne saunowanie i kąpiele w zimnej wodzie czy przerwy na fika (kawę i rozmowę).
W centrum działań znalazł się spot z udziałem „lekarki”, która prezentuje szwedzkie metody relaksu. Całość kończy się zabawnym „disclaimerem” w stylu medycznych ostrzeżeń.
Mimo satyrycznego charakteru kampania opiera się na rzeczywistych medycznych rekomendacjach. Wspierana przez lekarzy z czterech krajów i potwierdzona przez osobę z tytułem profesorskim z Instytutu Karolinska, pokazuje, w jaki sposób kąpiele leśne, pływanie w naturalnych zbiornikach i obserwowanie nieba mogą w mierzalny sposób poprawiać zdrowie.
Do kampanii dołączony jest również PDF w formie recepty zawierający wykaz polecanych aktywności.
W ciągu zaledwie kilku dni od premiery kampania wygenerowała ponad 1200 publikacji medialnych w 30 krajach i została pokazana m.in. w programach BBC oraz CBS Mornings w USA.
W 2024 inna kampania utrzymana w satyrycznej stylistyce, promująca Oslo, jako turystyczną destynację zdobyła międzynarodowy rozgłos.
zobacz także
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…

