Ściana przeciw agresji
Coraz częstsze przypadki zaniedbywania dzieci i znęcania się nad nimi oraz fala agresji w szkołach kierowanej wobec rówieśników i wobec mniejszości zmotywowała organizację Die Aktion Kinder und Jugendschutz do przeprowadzenia kampanii pod nazwą "Aktion Mensch" (Akcja Człowiek). Jej celem była walka z przemocą i wykluczeniem społecznym osób najmłodszych oraz aktywizacja ofiar – młodzieży – do szybkiego reagowania (np. informowania psychologów szkolnych), tak, aby nie doszło wobec nich do eskalacji agresji. Miała uwrażliwiać dorosłych – rodziców, opiekunów, nauczycieli, sąsiadów – na nawet najmniejsze oznaki przemocy czy znęcania się nad innymi osobami.
Cztery rodzaje spotów dotyczące przemocy w szkole i w czasie wolnym, przemocy wobec mniejszości, zaniedbywania dzieci i przemocy wobec dzieci wyświetlano w kinach i w publicznych środkach transportu (berlińskie metro i poczdamaskie s-bahny). Filmy były dystrybowane wśród młodzieży na płytach DVD.
K. Figurska
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem