logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.12.2009

Ryzykowne rubryki



"30-letnia, czarujące kasztanowe loki, bardzo seksowna, pozna chłopaka na wspólne spacery i wieczory…"; "Przystojny, delikatny, doświadczony 50-latek po rozwodzie z przyjemnością pozna młodszą kobietę, podzieli się z nią swoim czasem, pieniędzmi i na nowo odkryje przyjemności życia"; "Młoda kobieta szuka kobiety dojrzałej 50+ by wspólnie spędzać czas, uczyć się życia, wymieniać się książkami i by dzielić się delikatnością". To tylko przykłady ogłoszeń, jakie spotkać można w randkowych rubrykach w gazetach na całym świecie. Jedne z nich są bardziej pośrednie, inne mówią zupełnie wprost – wszystkie wiążą się z kontaktem seksualnym z obcymi osobami.

Z okazji Światowego Dnia Walki z AIDS agencja Lg2 przygotowała la miasta Quebec kampanię nawiązującą do tego typu ogłoszeń towarzyskich. 1 grudnia w dziennikach ukazały się subtelne – szczególnie jak na tematykę HIV/AIDS – reklamy nawiązujące stylistyką do layoutów prasowych, tylko że zwykłe kolumny gazety zastąpione zostały przez ilustracje prezerwatyw.

"HIV rozprzestrzenia się bardziej niż kiedykolwiek. Chrońmy się przed nim" głosi hasło kampanii i przypominać ma o konieczności stosowania prezerwatywy, gdyż to przede wszystkim poprzez seks bez zabezpieczenia, liczba zakażonych wirusem HIV jest tak duża. Według UNAIDS (Wspólny Program Narodów Zjednoczonych na temat HIV/AIDS), obecnie na świecie 33,4 mln osób żyje z wirusem HIV, w tym 2,1 mln to dzieci. Około połowy ludzi zostaje zakażonych zanim ukończą 25. rok życia i umiera nie dożywając 35 lat. Większość dotkniętych wirusem zamieszkuje kraje biedne i średnio rozwinięte, nie oznacza to jednak, że AIDS nie stanowi problemu w krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Od pewnego czasu daje się zauważyć zmianę w charakterze zachorowań – coraz częściej ofiarami stają się osoby żyjące w stałych heteroseksualnych związkach i nie należące do tzw. grup ryzyka, dlatego też oficjalnie nie używa się już tego pojęcia.

Światowy Dzień Walki z AIDS ma zwracać uwagę, że problem HIV/AIDS jest nadal obecny i trzeba z nim walczyć. W dalszym ciągu profilaktyka wydaję się być niedocenionym elementem walki z AIDS. Natomiast dzięki działaniom WHO, UNAIDS oraz innych organizacji, które oprócz pomocy bezpośredniej zajmują się także różnego rodzaju akcjami i kampaniami, liczba zachorowań oraz ofiar śmiertelnych spadła w ciągu ostatnich 5 lat o około 10 procent.
M. Musielak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Condom
Czas:
2009.12.1 - 2009.12.1
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Miasto Quebec
Media:
Prasa
Wykonawca:
Lg2
Adresaci:
Ludzie młodzi, ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
HIV is spreading more than ever. Let’s protect ourselves. (HIV rozprzestrzenia się bardziej niż kiedykolwiek. Chrońmy się przed nim.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek