Różnica między fotelem a bezdomnym
Kampania nagrodzona w Cannes. Stary antyczny fotel, przy nim skrzynka gratów: „Widzisz na ulicy porzucone krzesło i myślisz: „Mogłoby być piękne”. Widzisz na ulicy młodego bezdomnego i myślisz: „Byle nie nawiązać kontaktu wzrokowego”.
Każdej nocy na ulice, parkowe ławki oraz do schronisk, rzadko z własnego wyboru, a częściej przez przypadek trafia około 65 tyś. młodych bezdomnych Kanadyjczyków. Mają w sobie potencjał zmian, ale są ignorowani i dlatego pozostają bezużyteczni.
Na problem zwraca uwagę w swojej kampanii „Homeless youth have nothing, but potential" ("Młodzi bezdomni nie mają nic prócz potencjału") organizacja Rising the Roof zajmująca się długofalowymi sposobami rozwiązywania problemu bezdomności zarówno lokalnej, regionalnej jak i narodowej.
Kampania nie skupia się na tym, jak młodzi ludzie trafiają na ulice, ale na tym co mogą zrobić, gdy uzyskają pomoc, na ich możliwościach. Tego typu publiczna edukacja pomoże przełamywać stereotypy i uprzedzenia. Drobnymi gestami, choćby pytając o samopoczucie osoby bezdomnej można złamać dystans i przywrócić poczucie wartości osobom mieszkającym na ulicy. Zwykły uśmiech czy powitanie sprawi, że bezdomni przestaną czuć się "wyrzutkami" społecznymi.
Przygotowany w ramach kampanii plakat „Chair” zdobył Srebrnego Lwa na tegorocznym 58. Festiwalu w Cannes, w kategorii Prasa.
A.Zych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem