Dla niektórych zmiana pory roku oznacza zmianę garderoby na cieplejszą, modniejszą, śledzenie najnowszych kolekcji oferowanych przez największe domy mody. W tym czasie w Indiach, dzieci żebracy, wychowankowie ulicy, również kompletują nowe ubrania tyle, że w sposób bardziej „kreatywny”. Torba foliowa, kawałek tektury czy gazeta znaleziona gdzieś na śmietniku to tylko niektóre z pomysłów na strój dnia. Bieda zmusza najmłodszych do korzystania z odpadków, aby po gorącym lecie zabezpieczyć się przed zimą.
Kwietniowa kampania stworzona dla New Ark Mission of India przedstawia zdjęcia bardzo podobne do tych z sesji zdjęciowych wykorzystywanych do reklamowania najnowszych kolekcji ubrań znanych firm. Agencja Ogilvy & Mather, odpowiedzialna za przebieg kampanii, w roli modeli obsadziła dzieci z indyjskich ulic. Każdy z motywów opatrzony napisem „Winter collection” („Kolekcja zimowa”) przedstawia dziecko ubrane w kawałki surowców, takich jak gazeta czy tektura. Poprzez kontrast autorzy chcieli obudzić świadomość odbiorców i pokazać jak wygląda codzienność bezdomnych, ubogich rodzin w Indiach. Jednocześnie hasło informuje o możliwości podarowania swoich własnych, starych ubrań dla potrzebujących. Może okazać się, że niemodny już ciuch Europejczyka uratuje życie człowieka mieszkającego w innej części świata. Dla 33.4% mieszkańców Karnataki – stanu leżącego na południu Indii – modę stanowią zwykłe śmieci.
J. Bielak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko
-
12.09.2023
Ochraniacze dla psychiki