logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  22.05.2013

„Raku, ty durniu!”

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Dziewczyny o zdeterminowanym wyrazie twarzy wychodzą z samochodu. Któraś z nich zrzuca z impetem perukę i pokazuje łysą głowę. Następnie zaczynają swój prowokujący pochód a potem taniec, przerywany kolejnymi ciosami (które są w zasadzie elementami choreografii) wymierzanymi na wszelkie sposoby w stronę samochodu. Dziewczyny reprezentują różne rasy, gdyż choroba, którą w tym show uosabia samochód, dotyka wszystkich. „This car represents cancer” (Ten samochód uosabia raka) – wyjaśniają napisy. Występ ma styl soczyście amerykański i przywodzi na myśl niegrzeczne cheerleaderki z college’u gdzieś w Stanach Zjednoczonych ubiegłego stulecia, mimo że akcja, na którą składają się wideoklipy, plakaty i eventy fundraisingowe, jest prowadzona przez brytyjską instytucję charytatywną i badawczą – Cancer Research UK. Za jej oblicze kreatywne odpowiada agencja Mother London.

Kobiety są zjednoczone, albowiem mają jeden wspólny cel – pokonać raka, zniszczyć strach, unieszkodliwić wroga, a tym samym otrzeć łzy z twarzy swoich bliskich i zdusić w zarodku troskę o swoje dzieci, rodziców, przyjaciół. Róż pojawiający się jako element kolorystyczny strojów, ma swoje uzasadnienie w tym, że tradycyjnie jest to barwa kojarzona z akcją „Różowej wstążeczki”, która jest międzynarodowym symbolem używanym przez poszczególnych ludzi, firmy i organizacje, oznaczającym walkę z rakiem piersi. Jest to również jeden z kolorów identyfikacji wizualnej Cancer Research UK.

Taniec, nazwany przez organizatorów Race For Life (cykl eventów na terenie Wielkiej Brytanii, obejmujący wspólne, kobiece aktywności typu przebieżki w strojach z emblematyką organizacji, kilkukilometrowe spacery i właśnie – kolektywny taniec, połączone ze zbiórką pieniędzy na działania badawcze oscylujące wokół genezy wszystkich odmian nowotworu) "Cancer Slam" (Taniec-Prowokacja, w wolnym tłumaczeniu – rękawica rzucona rakowi) to bezpośrednie nawiązanie do popularnego, krążącego w Internecie zjawiska Slam Dance i wyraz buntu wobec wszechwładzy i arogancji spersonalizowanej tu niemal choroby. W sieci można znaleźć również tutorial (nauka choreografii) dla tych, którzy w czasie wydarzenia sygnowanego przez Race for Life będą chcieli dołączyć do tłumu, by razem z nim stworzyć taneczny flash mob jako symbol przymierza w walce z rakiem.  Cykl spotkań przewidziany jest przez Cancer Research UK na wiosnę i lato 2013, gdyż będą to zazwyczaj spontaniczne zgromadzenia outdoorowe. W brytyjskiej telewizji oraz w sieci pojawiły się już filmy promujące Race for Life, największy kobiecy event fundraisingowy w tym kraju.

Inny z wideoklipów akcji zatytułowany „Cancer, we’re coming to get you!” (Raku, idziemy po ciebie!) przedstawia w szybkich ujęciach kilku chorych, starszych i dzieci, jak również ich bliskich, którzy w dosadnych słowach współgrających z copywriterską linią całej kampanii rzucają wyzwanie rakowi, zupełnie jak gdyby był on realną osobą – mordercą, na którym trzeba wziąć zdecydowany odwet. Pieniądze zebrane w trakcie eventów, edukujących, angażujących i animujących społeczność dotkniętą problemem, lub po prostu tych, którzy w jakiś sposób się z nim identyfikują, są przeznaczane na specjalistyczne badania, które mogą być kamieniem milowym w drodze do odkrycia remedium na tę chorobę. W promocji wykorzystano najbardziej popularne kanały social media, w tym Facebooka, gdzie w interaktywnej zakładce można wygenerować swój własny komunikat (np. „Hey cancer, you are a ridiculous nincompoop” – „Hej Ty, raku, jesteś komicznym głupkiem”) , który nadawca chce przekazać rakowi, a następnie opublikować go na swoim profilu na Facebooku lub Twitterze, a także wydrukować tę wiadomość w różowej kolorystyce kampanii. Upust własnych emocji w tej formie z wyobrażeniem sobie raka jako zagrożenia które jest uchwytne, któremu można wymierzyć cios, może pomóc w psychicznym udźwignięciu ciężaru długotrwałej i męczącej choroby. Kampania, która doczekała się kilku edycji, jest szeroko komentowana w mediach w Anglii i na świecie.

Sylwia Zajdel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Race For Life
Czas:
2013.3.17 - 2013.4.17
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Cancer Research UK
Media:
Telewizja, internet, prasa, billboardy
Wykonawca:
Mother London
Adresaci:
Chorzy na raka i ich rodziny, internauci





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek