Kreacje tej kampanii ukrywają prawdę pod pozornie optymistycznymi hasłami. Pokazują sposób, w jaki nadawcy informacji mogą manipulować odbiorcami.
Hasła: Barbecue (Grilowanie), Fashion (Moda), Goooal (Gol) czy Fireworks (Fajerwerki) przywołują pozytywne skojarzenia z życia codziennego. Nietrudno jednak zauważyć prawdziwy kontekst i wydźwięk wypowiedzi. Z pozoru optymistyczne obrazki radośnie zatytułowane, skrywają tragedie: przemoc, pożary oraz ludzką rozpacz. Rolą reportera jest wyjaśnienie prawdziwego kontekstu opisywanych wydarzeń.
Nadawcą kampanii „Every one has the right to be informed” (Każdy ma prawo do informacji) realizowanej przez agencję McCann z Berlina, jest organizacja Reporters Without Borders (Reporterzy Bez Granic), która działa już ponad 18 lat. Jej zadaniem jest identyfikacja i weryfikacja ataków na wolność słowa oraz wywieranie nacisku na organy decyzyjne i instytucje rządowe.
Szacuje się, że ponad jedna trzecia ludzi na świecie żyje w krajach, gdzie wolność słowa oraz dostęp do rzetelnych informacji nie istnieje. Według badań Międzynarodowego Instytutu ds. Bezpieczeństwa Mediów w 2012 roku zamordowano 86 dziennikarzy, ponieważ próbowali bronić prawa dostępu do informacji, a 32 zaginęło. Corocznie około 500 dziennikarzy jest aresztowanych za samo udostępnianie informacji społeczeństwu, a instytucje wydawnicze, które je publikują, są bardzo często atakowane.
Mordowanie lub aresztowanie dziennikarzy jest niczym innym, jak eliminowaniem naocznych świadków wydarzeń i na ogół odbywa się poza świadomością opinii publicznej.
Marcin Ratajczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu