logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  07.07.2013

Radość na odwrót



Trzy optymistycznie brzmiące przekazy na trzech różnych, trochę przypadkowych zapewne nośnikach w przestrzeni użytku społecznego – wydłubane na drewnianym płocie, wymalowane na ścianie w publicznej toalecie czy wyskrobane na metalowej bramie – wszystkie łączy ładunek pozytywnej energii, mający świadczyć o dobrym samopoczuciu nadawcy komunikatu . Okazuje się jednak, że te same napisy odwrócone do góry nogami zmieniają swoje znaczenie. Zamiast „Life is great” („Życie jest wspaniałe”), można doczytać się słów „I hate myself” (Nienawidzę siebie) lub zamiast rzucanego szybko na pytanie „co słychać?”, „I’m fine” (Czuję się dobrze), dramatyczny i jednoznaczny apel „Save me” („Ratuj mnie”).

Samaritans of Singapore (w skrócie SOS), organizacja udzielająca wsparcia psychologicznego osobom w depresji, które myślą o samobójstwie lub podobne próby targnięcia się na własne życie mają już za sobą, użyła na swoich printach w akcji zatytułowanej „The Hidden Pain” („Ukryty ból”) triku z tzw. ambigramami. Wydźwięk semantyczny wykaligrafowanych tekstów ulega modyfikacji o sto osiemdziesiąt stopni po ich obróceniu. Niestety, mimo dobrego, klarownego pomysłu, przemycającego bardzo poważny współcześnie problem i jego ewentualne konsekwencje, uczulającego uwagę odbiorcy na sygnały płynące od przygnębionych ludzi w jego środowisku, litery w ambigramach są tak mocno powykręcane, że zajmuje niemałą chwilę poskładanie ich we właściwy sens.

Wg danych Światowej Organizacji Zdrowia, próba samobójcza jest popełniana na świecie co trzy sekundy ze skutkiem śmiertelnym co minutę. Każdego roku około miliona osób ginie z własnych rąk i z własnej woli. W Singapurze codziennie jedna osoba traci w ten sposób życie. Statystyki są przerażające, a u podłoża tak dramatycznego kroku leży najczęściej głęboka depresja, nierzadko w formie utajonej (przykładem jest zaburzenie maniakalno-depresyjne), utrudniającej szybkie rozpoznanie.

Akcja przygotowana przez agencję Publicis z Singapuru.

Sylwia Zajdel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


  • 12.09.2023

    Ochraniacze dla psychiki


  • 11.09.2023

    Nikt nie planuje zostać uchodźcą


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek