logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Praca i polityka zatrudnienia
   ──────  25.03.2013

Puszcza bąki, ale tylko w towarzystwie

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Zaczyna się niewinnie – od towarzyszenia znajomym na imprezach, potem wspólne wychodzenie przed kluby, żeby spokojnie puścić sobie parę bąków, zaimponować chłopakowi i dobrze się bawić. Przecież nie da się od tego uzależnić. Absurd? Kanadyjskie Ministerstwo Zdrowia pokazuje jak absurdalne są zachowania i tłumaczenia okazjonalnych palaczy.

Robią to tylko w restauracjach i pubach. Nigdy nic nie zamawiają, ale gdy nadarzy się okazja – podjedzą ostatniego kęsa. Podjadacze tłumaczą się tak samo jak palacze – nie jestem uzależniony. "Social nibbling" (podjadanie w towarzystwie) oraz "social farting" (pierdzenie w towarzystwie) to metafory tzw. "towarzyskiego palenia".

W dwóch spotach kampanii antynikotynowej "Social smoking is smoking. Quit the denial" (Palenie dla towarzystwa to palenie. Przestań zaprzeczać) udało się w sposób sprytny i komiczny nakreślić problem dotykający młodych osób, które sięgają po papierosa w sytuacjach towarzyskich, głównie podczas wypadów ze znajomymi, w celu uzyskania społecznej akceptacji lub zaimponowania komuś.

"Social smokers" znajdują się w kluczowym momencie przejściowym – od inicjacji nikotynowej do świadomego potwierdzenia swojego uzależnienia. Choć nigdy nie nazwaliby siebie palaczami, według statystyk prawie 2/3 młodych ludzi, którzy zapalą okazjonalnie jednego papierosa, staje się wkrótce nałogowcami. Dotarcie do tej grupy stanowi główny element strategii marketingowej przedsiębiorstw tytoniowych i cel opisanej kampanii społecznej.

Spoty wyreżyserowali, znani z niekonwencjonalnych produkcji, The Perlorian Brothers. Więcej informacji na www.quitthedenial.ca.

Małgorzata Szwarc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Social Farter, Social Nibbler
Czas:
2013.3.7
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Ontario Ministry of Health
Media:
Telewizja
Wykonawca:
BBDO
Adresaci:
Osoby młode, palące
Hasło kampani:
Social smoking is as ridiculous as social farting (Palenie dla towarzystwa jest tak absurdalne jak pierdzenie w towarzystwie), Social smoking is as ridiculous as social nibbling (Palenie dla towarzystwa jest tak absurdalne jak podjadanie w towarzystwie)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek