logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > (Prze)mocny trend
16.01.2015
Tematy: Kampanie, Mozambik, Prawa człowieka, Walka z przemocą

(Prze)mocny trend

Your browser does not support the video tag.


Kolorowe kreacje, zgrabne modelki na wybiegu, blask fleszy. To widok, do którego przywykli wszyscy odwiedzający pokazy mody. W ramach ostatniego Mozambic Fashion Street odbył się jednak zupełnie inny pokaz mody, który zdecydowanie różnił się od ustalonych schematów. Modelki nie miały na sobie ekstrawaganckich ubrań, lecz siniaki i ślady po uderzeniach. Takie "kreacje" nie wyszły spod ręki znanych projektantów, lecz prześladowców, którzy poniewierają i krzywdzą najbliższe osoby.

Pojawienie się na wybiegu modelek z wyraźnymi oznakami fizycznej przemocy było swoistym manifestem: przeciwko przemocy domowej względem kobiet, która wciąż pozostaje poważnym problemem społecznym w Mozambiku. Na tyle poważnym, że mozambijska organizacja N’weti i agencja reklamowa DDB postanowiły wykorzystać zainteresowanie modową imprezą i stworzyć projekt, który unaoczniłby problem. Dzięki takiemu posunięciu agencji DDB udało się zaznaczyć, że przemoc na tle płciowym jest wciąż obecna, mimo że często się o niej nie słyszy. Celem akcji było zwrócenie uwagi na kobiety, które jako ofiary agresji ze strony najbliższych, często pozostają niezauważone. Zastraszane, sponiewierane i bite nie chcą mówić publicznie o własnym poniżeniu ze względu na poczucie wstydu i brak odwagi. Zachęcanie ofiar przemocy domowej do zgłoszenia problemu pod specjalny numer telefonu – widoczny na jednej z tabliczek niesionych podczas pokazu przez modelkę – jest formą wsparcia i pomocy, jaką organizacja oferuje potrzebującym. Zaprezentowanie oszpeconych twarzy i ciał modelek ma pokazać dręczonym kobietom, że nie są samotne, to również sygnał, że mogą znaleźć zrozumienie u innych. Pewne kontrowersje i wątpliwości może wywoływać jednak fakt, że bite i poniżane kobiety nie będą utożsamiały się z modelkami. 

Bezsprzecznie świat mody pozostaje tym, który od lat dyktuje, jakie trendy obowiązywać będą w kolejnych sezonach. Pozostaje więc nadzieja, że starania mozambijskiej organizacji, a także kolejne akcje mające na celu nagłaśnianie problemu w środkach masowego przekazu będą miały realny wpływ na eliminowanie problemu przemocy domowej i wprowadzenie mody na poszanowanie praw człowieka. 

Anna Lis



Nazwa kampanii:
Fashion Show
Czas:
2014.12.17
Nadawca:
N’weti Organization
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
DDB Mozambique
Adresaci:
Ofiary przemocy domowej i przemocy na tle seksualnym, Mozambijczycy
Hasło kampani:
A Fashion Show That Should Have Never Happened. Let’s end with this trend. And help us created new tendencies (Pokaz mody, który nigdy nie powinien się zdarzyć. Skończmy z tym trendem. Pomóż stworzyć nowe tendencje)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek