Karta płatnicza banku Bancaja pędzi terminalem na miejsce ekologicznej katastrofy. „Za każdym razem, gdy używasz tej karty, pomagasz potrzebującym” – głosi hasło kampanii promującej „społecznie aktywne” karty VISA.
Celem kampanii jest przekonanie Hiszpanów do stosowania „prospołecznych” kart Tarjeta Bancaja ONG emitowanych przez bank Bancaja. Połowę zysków z transakcji realizowanych przy pomocy tej karty bank przeznacza na potrzeby organizacji pozarządowych wskazanych przez klientów.
Kreacje kampanii wykonano techniką fotomontażu. Znak graficzny przesuwanej w terminalu karty nakłada się kolejno na ponton – płynący do ludzi porwanych przez wzburzoną rzekę, awionetkę – lecącą nad płonącym lasem oraz karetkę pogotowia – sunącą po zgliszczach zburzonego miasta.
Kampanię przygotowała agencja Remo. Kampania ruszyła w Hiszpanii w lutym 2012 r.
M. Dembińska
————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Z projektowego punktu widzenia kampania jest bardzo prosta i czytelna. Asocjacje wydawać by się mogły wręcz oczywiste – użytkownik karty niesie pomoc. Plakaty są spójne, a na tle fotograficznych katastrof rysunek dloni przeciągajacej kartę jest bardzo sugestywny. Warstwa tekstowa jest jenak zbyt mało widoczna, by jednoznacznie stwierdzić o co chodzi w kampanii.
Borys Włoczkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week
-
12.12.2024
Pet-ycja