logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Rosja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  30.01.2011

Prezerwatywy są też dla gejów

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Prezerwatywa jest tak samo ważna dla kochanków jak kask dla hokeistów. Na jej brak w trakcie uprawiania seksu warto reagować równie bezwzględnie, jak reaguje wykrywacz metalu na łańcuchy i klamry. Ten, nieco alegoryczny, przekaz prezentują dwa spoty telewizyjne rosyjskiej kampanii „Trust the condom”.

Kampania jest skierowana do szeroko pojmowanej społeczności gejowskiej w Rosji – mężczyzn homoseksualnych, biseksualnych, heteroseksualnych podejmujących zachowania homoseksualne oraz do mężczyzn świadczących usługi seksualne dla klientów tej samej płci. Przekonuje odbiorców do używania prezerwatyw chroniących przed zakażeniem HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową podczas kontaktów seksualnych: „Доверяй и надевай!" ("Zaufaj i zakładaj!")

W środowiskach gejowskich w Rosji notuje się podwyższoną liczbą zachowań ryzykownych ze względu na zakażenie HIV i chorobami przenoszonymi drogą płciową. Mimo że geje i mężczyźni okazyjnie podejmujący kontakty homoseksualne stanowią grupę dość dobrze poinformowaną o sposobach zapobiegania tym chorobom, nie rezygnują z wysoce ryzykownych zachowań seksualnych. Połowa z nich, jak wskazują dane zgromadzone w ramach projektu badawczego LaSky, jest przekonana, że używanie prezerwatywy ma negatywny wpływ na przyjemność odczuwaną w trakcie seksu analnego.

Grupa docelowa – mężczyźni mający stosunki seksualne z mężczyznami (ang. MSM – men who have sex with men) – jest zaliczana do grup społecznych do których szczególnie trudno dotrzeć. W większości nie ujawniają oni swoich preferencji seksualnych. Ten rodzaj kontaktów intymnych jest w Rosji społecznym tabu, przyczyną stygmatyzacji i dyskryminacji. Z badań przeprowadzonych przez Levada-Center wynika, że znaczna większość Rosjan uważa homoseksualizm za niedopuszczalny . Skutkiem tego jest brak zaufania MSM do instytucji publicznych o charakterze pomocowym i brak poczucia bezpieczeństwa w korzystaniu z ich usług. W konsekwencji, odmawiają udziału w zdrowotnych programach prewencyjnych.

Skuteczną formą pracy w środowisku MSM jest streetworking (puby, kluby, sauny gejowskie, agencje towarzyskie, dworce, skwerki przy dworcach, parki oraz ulice). Coraz częściej nowym terenem działań jest również przestrzeń wirtualna: czaty i portale gejowskie, do których dostęp można mieć nawet z najodleglejszego zakątka Rosji. Jest to o tyle ważne, że poza środowiskami MSM w wielkich miastach sieć informacyjna na temat profilaktyki chorób wenerycznych praktycznie nie istnieje.

Najszerzej zakrojony, rosyjski projekt z zakresu profilaktyki HIV i chorób przenoszonych drogą płciową działa w formie portalu internetowego o nazwie LaSky (lasky.ru). Powstał on w ramach Center for Social Development and Information (CSDI), rosyjskiej filii międzynarodowej organizacji zajmującej się ochroną zdrowia Population Services International (PSI), która sfinansowała całą kampanię.

Projekt LaSky działa od 2004 roku pod branżową nazwą “LaSky – Trusting Each Other”. Docelowo ma się przekształcić w organizację pozarządową.
M. Danielewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Trust the condom
Czas:
2011.1.25 - 2011.2.25
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Rosja
Nadawca:
LaSky
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Laboratory For Social Advertising
Adresaci:
Środowisko gejowskie, mężczyźni biseksualni, mężczyźni heteroseksualni podejmujący zachowania homoseksualne oraz mężczyźni świadczący usługi seksualne dla klientów tej samej p
Hasło kampani:
Доверяй и надевай! (Zaufaj i zakładaj!)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek