Prędkość z jaką spada chłopiec ze schodów to 9 km/h. Może złamać rękę, nogę, żebra, uderzyć się w głowę, skręcić kark. Co stanie się z nim podczas wypadku samochodowego przy prędkości 100 km/h?
Kampania pt. „Drive Carefully” (Prowadź bezpiecznie) pozornie nie ma wiele wspólnego z motoryzacją. Ich bohaterowie, młodzi ludzie, ulegają wypadkom w zupełnie prozaicznych sytuacjach – podczas zabawy, schodzenia ze schodów czy uprawiania sportów. Jedynym komentarzem do obrazu jest pojedyncza linia tekstu informująca o prędkości podczas upadku. Dla odbiorcy jasne jest, jak niebezpieczne może być dla nastoletniej pływaczki poślizgnięcie się na betonowej posadzce basenu. A przecież dziewczynka leci z prędkością „zaledwie” 12 km/h. Skutki wypadku samochodowego przy 100 km/h stają się w kontekście tych plakatów o wiele bardziej przerażające i tym samym – realne.
Nadawcą tej interesującej kampanii na temat bezpieczeństwa na drodze, w której nie ma ani kropli krwi, jest firma Volkswagen. Kampania została zrealizowana przez agencję DDB Argentina (Buenos Aires). Otrzymała Złotego Lwa w kategorii Prasa na Festiwalu w Cannes w 2011 r. i Srebrną statuetkę w kategorii Plakat w konkursie Clio Awards 2012.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!