Prędkość z jaką spada chłopiec ze schodów to 9 km/h. Może złamać rękę, nogę, żebra, uderzyć się w głowę, skręcić kark. Co stanie się z nim podczas wypadku samochodowego przy prędkości 100 km/h?
Kampania pt. „Drive Carefully” (Prowadź bezpiecznie) pozornie nie ma wiele wspólnego z motoryzacją. Ich bohaterowie, młodzi ludzie, ulegają wypadkom w zupełnie prozaicznych sytuacjach – podczas zabawy, schodzenia ze schodów czy uprawiania sportów. Jedynym komentarzem do obrazu jest pojedyncza linia tekstu informująca o prędkości podczas upadku. Dla odbiorcy jasne jest, jak niebezpieczne może być dla nastoletniej pływaczki poślizgnięcie się na betonowej posadzce basenu. A przecież dziewczynka leci z prędkością „zaledwie” 12 km/h. Skutki wypadku samochodowego przy 100 km/h stają się w kontekście tych plakatów o wiele bardziej przerażające i tym samym – realne.
Nadawcą tej interesującej kampanii na temat bezpieczeństwa na drodze, w której nie ma ani kropli krwi, jest firma Volkswagen. Kampania została zrealizowana przez agencję DDB Argentina (Buenos Aires). Otrzymała Złotego Lwa w kategorii Prasa na Festiwalu w Cannes w 2011 r. i Srebrną statuetkę w kategorii Plakat w konkursie Clio Awards 2012.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy