Zbrojne interwencje w sprawy nieswojego państwa wzbudzają liczne kontrowersje i wywołują głośne sprzeciwy oraz reakcje antywojenne. W związku z obecnością w Iraku amerykańskiej armii jedną z takich kampanii – pod hasłem “What Goes Around Comes Around. Stop the Iraq War” – zrealizowała na początku br. organizacja Global Coalition for Peace. To karmiczne przesłanie, które można przetłumaczyć jako starożytną mądrość, że kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie, zostało zilustrowane czterema zdjęciami, na których broń kieruje się w stronę strzelającego. Dzięki umieszczeniu plakatów wokół słupów broń sprawia wrażenie żyjącej własnym życiem i mogącej zmieniać bieg wydarzeń.
Za przygotowane na potrzeby kampanii reklamy nowojorska agencja Big Ant International otrzymała w maju 2009 roku Gold Pencil – prestiżową nagrodę przyznawaną przez Public Service Poster – oraz Srebro w kategorii Outdoor na tegorocznym Festiwalu w Cannes.
M. Durda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie
-
23.09.2024
Nakryliśmy cię!