Zbrojne interwencje w sprawy nieswojego państwa wzbudzają liczne kontrowersje i wywołują głośne sprzeciwy oraz reakcje antywojenne. W związku z obecnością w Iraku amerykańskiej armii jedną z takich kampanii – pod hasłem “What Goes Around Comes Around. Stop the Iraq War” – zrealizowała na początku br. organizacja Global Coalition for Peace. To karmiczne przesłanie, które można przetłumaczyć jako starożytną mądrość, że kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie, zostało zilustrowane czterema zdjęciami, na których broń kieruje się w stronę strzelającego. Dzięki umieszczeniu plakatów wokół słupów broń sprawia wrażenie żyjącej własnym życiem i mogącej zmieniać bieg wydarzeń.
Za przygotowane na potrzeby kampanii reklamy nowojorska agencja Big Ant International otrzymała w maju 2009 roku Gold Pencil – prestiżową nagrodę przyznawaną przez Public Service Poster – oraz Srebro w kategorii Outdoor na tegorocznym Festiwalu w Cannes.
M. Durda
zobacz także
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
30.05.2025Kreacje / printy
Real Reality Show
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…