logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Republika Południowej Afryki, Pomoc społeczna
   ──────  06.03.2010

Prawie zmartwychwstanie

Your browser does not support the video tag.


Przez 1,5 miesiąca codziennie filmowano życie kobiety zakażonej wirusem HIV. W rezultacie, wbrew tematowi, powstał oparty na prostym i efektownym pomyśle, optymistyczny spot.

Według UNAIDS (agendy ONZ ds. AIDS) większość nosicieli HIV w Afryce Południowej to kobiety i dziewczęta. W wielu przypadkach ich potomstwo skazane jest na chorobę. HIV jednak nie musi być wyrokiem śmierci- dostępne leki skutecznie hamują namnażanie się wirusa, uniemożliwiają także przeniesienie zakażenia z matki na dziecko. Terapii za ich pomocą poddała się bohaterka kampanii fundacji Topsy – Selinah.

Spot reklamowy powstał na podstawie ujęć, które nakręcono w trakcie 90 dni jej leczenia. By wzmocnić przesłanie kampanii pokazano stan kobiety w ostatnim dniu kuracji, a następnie przedstawiono retrospekcję do pierwszego dnia, kiedy Selinah znajdowała się w zaawansowanym stadium choroby. Nie była w stanie samodzielnie połknąć tabletki czy podnieść się. W miarę upływu czasu czuje się coraz lepiej, uśmiecha się i widocznie przybiera na wadze. Przez 90 dni udało się przywrócić ją do życia (tzw. efekt Łazarza).

Do fundacji Topsy, zajmującej się niesieniem pomocy zakażonym HIV, w co miesiąc zgłasza się około 1500 osób. Potrzebującym finansowane są leki antyretrowirusowe. Ich koszt jest bardzo wysoki, dlatego Topsy apeluje o wsparcie.

Film pokazuje także, że o chorobie należy mówić otwarcie. W miarę możliwości i na swój sposób odważyła się na to Selinah, która zgodziła się by przez 90 dni filmowano okres jej leczenia.

Reklama otrzymała nagrodę Złotego Lwa na Festiwalu Reklamy w Cannes
D. Sokołowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Selinah has AIDS
Czas:
2010.3.1 - 2010.3.30
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Republika Południowej Afryki
Nadawca:
Topsy Foundation
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Ogilvy (Johannesburg)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe, mieszkańcy dużych miast
Hasło kampani:
The effects of AIDS can be reversed. Help us provide the treatment that can give someone a second chance. (Efekty AIDS można odwrócić. Pomóż nam zapewnić leczenie, które może dać komuś drugą szansę)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek