Przez 1,5 miesiąca codziennie filmowano życie kobiety zakażonej wirusem HIV. W rezultacie, wbrew tematowi, powstał oparty na prostym i efektownym pomyśle, optymistyczny spot.
Według UNAIDS (agendy ONZ ds. AIDS) większość nosicieli HIV w Afryce Południowej to kobiety i dziewczęta. W wielu przypadkach ich potomstwo skazane jest na chorobę. HIV jednak nie musi być wyrokiem śmierci- dostępne leki skutecznie hamują namnażanie się wirusa, uniemożliwiają także przeniesienie zakażenia z matki na dziecko. Terapii za ich pomocą poddała się bohaterka kampanii fundacji Topsy – Selinah.
Spot reklamowy powstał na podstawie ujęć, które nakręcono w trakcie 90 dni jej leczenia. By wzmocnić przesłanie kampanii pokazano stan kobiety w ostatnim dniu kuracji, a następnie przedstawiono retrospekcję do pierwszego dnia, kiedy Selinah znajdowała się w zaawansowanym stadium choroby. Nie była w stanie samodzielnie połknąć tabletki czy podnieść się. W miarę upływu czasu czuje się coraz lepiej, uśmiecha się i widocznie przybiera na wadze. Przez 90 dni udało się przywrócić ją do życia (tzw. efekt Łazarza).
Do fundacji Topsy, zajmującej się niesieniem pomocy zakażonym HIV, w co miesiąc zgłasza się około 1500 osób. Potrzebującym finansowane są leki antyretrowirusowe. Ich koszt jest bardzo wysoki, dlatego Topsy apeluje o wsparcie.
Film pokazuje także, że o chorobie należy mówić otwarcie. W miarę możliwości i na swój sposób odważyła się na to Selinah, która zgodziła się by przez 90 dni filmowano okres jej leczenia.
Reklama otrzymała nagrodę Złotego Lwa na Festiwalu Reklamy w Cannes
D. Sokołowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem