Przez 1,5 miesiąca codziennie filmowano życie kobiety zakażonej wirusem HIV. W rezultacie, wbrew tematowi, powstał oparty na prostym i efektownym pomyśle, optymistyczny spot.
Według UNAIDS (agendy ONZ ds. AIDS) większość nosicieli HIV w Afryce Południowej to kobiety i dziewczęta. W wielu przypadkach ich potomstwo skazane jest na chorobę. HIV jednak nie musi być wyrokiem śmierci- dostępne leki skutecznie hamują namnażanie się wirusa, uniemożliwiają także przeniesienie zakażenia z matki na dziecko. Terapii za ich pomocą poddała się bohaterka kampanii fundacji Topsy – Selinah.
Spot reklamowy powstał na podstawie ujęć, które nakręcono w trakcie 90 dni jej leczenia. By wzmocnić przesłanie kampanii pokazano stan kobiety w ostatnim dniu kuracji, a następnie przedstawiono retrospekcję do pierwszego dnia, kiedy Selinah znajdowała się w zaawansowanym stadium choroby. Nie była w stanie samodzielnie połknąć tabletki czy podnieść się. W miarę upływu czasu czuje się coraz lepiej, uśmiecha się i widocznie przybiera na wadze. Przez 90 dni udało się przywrócić ją do życia (tzw. efekt Łazarza).
Do fundacji Topsy, zajmującej się niesieniem pomocy zakażonym HIV, w co miesiąc zgłasza się około 1500 osób. Potrzebującym finansowane są leki antyretrowirusowe. Ich koszt jest bardzo wysoki, dlatego Topsy apeluje o wsparcie.
Film pokazuje także, że o chorobie należy mówić otwarcie. W miarę możliwości i na swój sposób odważyła się na to Selinah, która zgodziła się by przez 90 dni filmowano okres jej leczenia.
Reklama otrzymała nagrodę Złotego Lwa na Festiwalu Reklamy w Cannes
D. Sokołowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food