Prąd gorszy niż potwór
Od najmłodszych lat uczy się dzieci, że zabawa z prądem jest niebezpieczna. Dorosłym najwyraźniej trzeba o tym przypominać – do kanadyjskiej kampanii pod hasłem "Where’s the line?" wykorzystano w tym celu mało poważnego potwora.
Nieodpowiednio zabezpieczona praca z nadziemnymi i podziemnymi liniami wysokiego napięcia, grozi wypadkami, a w konsekwencji – długotrwałym kalectwem, a nawet śmiercią. W Kanadzie, w prowincji Alberta między rokiem 2000 a 2005 drastycznie wzrosła liczba wypadków w pracy na skutek kontaktu z linią wysokiego napięcia. Od 2006 roku Joint Utility Safety Team (JUST) przeprowadza w Albercie coroczny cykl edukacyjny "Culture of power line safety". Poprzez spoty telewizyjne i radiowe, plakaty, prezentacje i broszury edukacyjne organizacja promuje bezpieczeństwo w 'pracach pod napięciem’ i uświadamia pracownikom zagrożenia z tym związane.
W grudniu 2009 roku na zlecenie JUST, agencja Wonder Communications przygotowała spot telewizyjny "Monster" ("Potwór") stylizowany na dawny film grozy z gatunku science fiction. Potwór najpierw niszczy wszystko dookoła i wzbudza przerażenie bezradnych policjantów. Dociera na budowlę i podnosi dźwig, który zahacza o słupy wysokiego napięcia. Pracownicy patrzą zdumieni z jaką mocą prąd poraził takie potężne stworzenie.
Spot ma uświadomić pracownikom mającym kontakt z liniami wysokiego napięcia, że są one w stanie uśmiercić bądź trwale uszkodzić każdego, dlatego należy trzymać się od nich z daleka, w odległości minimum 7 metrów.
M.Radziejowska
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat