Theresa BrownGold w ramach swojego projektu Health Care in United States (Opieka zdrowotna w USA) maluje ekspresjonistyczne portrety Amerykanów. Z każdym z portretowanych przeprowadza wywiad dotyczący jego sytuacji w krajowym systemie opieki zdrowotnej i jej konsekwencji, a historia stanowi nieodłączną część portretu.
W amerykańskim systemie ubezpieczeń nie obowiązuje zasada powszechnego dostępu do opieki medycznej, większość Amerykanów uzyskuje go za pośrednictwem pracodawcy, część ubezpiecza się indywidualnie bądź też korzysta ze świadczeń finansowanych z środków publicznych, przeznaczonych jednak jedynie do wąskich grup. Jednym ze skutków takiego systemu jest duży odsetek osób nieobjętych ubezpieczeniem.
Malarka namalowała do tej pory 50 z planowanych 100 portretów. Zawsze wyposażona w kilka ze swoich prac, odwiedza różne spotkania i wiece, gdzie występuje w imieniu osób nieubezpieczonych. Swoją pracę zaczęła w 2009 roku. W ostatnich miesiącach przy wsparciu Pennsylvania Health Acces Network, Penn Action oraz The National Committee to Preserve Social Security and Medicare jej dzieła odwiedzają różne miasta w stanie Pensylwania. Finał ma odbyć się 3 listopada na Uniwersytecie w Pensylwanii, gdzie BrownGold razem z artystą Alanem Powellem przedstawią wspólną wideowystawę poświęconą problemowi opieki zdrowotnej.
W ramach swojego projektu Art As Social Inquiry (Sztuka jako badanie społeczne) artystka podnosi także problematykę wojny i nielegalnych migracji, jednak to część poświęcona problematyce ubezpieczeń zyskała największe zainteresowanie.
Prace można obejrzeć na stronie artassocialinquiry.org.
Nazwa projektu:
Health Care in United States
Zasięg:
Stany Zjednoczone
Autor:
Theresa BrownGold
Data:
2009 – 2012
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2023
Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”
-
03.10.2023
Wyścig z ogniem
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
29.08.2023
Plastik, wszędzie plastik