Aby zobaczyć na co zbierane są pieniądze trzeba zmierzyć się ze zdrapką. Dla dzieci to świetna zabawa, dla rodziców niewielki wydatek, a dla potrzebujących – realna pomoc. Ofiarodawcy na rzecz „African Angel” mogli natychmiast obejrzeć efekt swojej dobroczynności.
W Międzynarodowy Dzień Dziecka, obchodzony w Niemczech 20 września, African Angel, organizacja wspierająca rozwój szkolnictwa w Afryce, wystawiła w Düsseldorfie plakat reklamowy ze zdjęciem – zdrapką. Fotografia przedstawia bosego, zaniedbanego chłopca na tle afrykańskich slumsów. Pod obrazem kryje się jednak drugie, zupełnie inne zdjęcie. Aby je zobaczyć, trzeba zdrapać wierzchnią warstwę plakatu. Można to zrobić monetą, którą potem wrzuca się do stojącej obok puszki z logo organizacji. Dzięki kolejnym dotacjom, darczyńcy odsłaniają obraz przedstawiający cel zbiórki pieniężnej. To klasa szkolna, gdzieś w Afryce. Chłopiec z pierwszego plakatu stoi pod tablicą i uśmiecha się. Zaangażowanie w akcję przynosi bardzo wymierne efekty – udowadnia kampanijna kreacja.
Kampania „With immediate effect” ("Z efektem natychmiastowym") jest realizowana również za pomocą aplikacji na telefon komórkowy. Ruch palca na ekranie telefonu powoduje przesuwanie się monety po obrazie i „ścieranie” wierzchniej fotografii. Kliknięcie na odpowiednią ikonkę powoduje automatyczne przekazanie 1 Euro na działalność African Angel.
M. Dembińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania